Subscribe to My Adventure

بررس متن: پرستو رحیمی

13+

قرارگیری در یک فضای مجازی و تلاش برای جذب مخاطب بیشتر

ناشر: Gamtropy Co., Ltd سال انتشار: 2020

Subscribe to My Adventure

13+

قرارگیری در یک فضای مجازی و تلاش برای جذب مخاطب بیشتر

ناشر: Gamtropy Co., Ltd

سال انتشار: 2020

بررس متن: پرستو رحیمی

سنجه‌ها
جهان کودکی و نوجوانی
محتوای آموزشی
محتوای بومی و فرهنگی
ترس و خشونت
گفتار نامناسب
محتوای بزرگسالانه
سهولت استفاده

برای نمایش توضیحات هر سنجه روی آن کلیک کنید

جهان کودکی و نوجوانی
تلاش برای مورد قبول بودن و تأیید شدن به‎‌وسیله‎‌ی دیگران از موضوعاتی است که در دنیای کودکی و به خصوص نوجوانی معنادار است. بازیکنان می‌توانند در بازی ماجراجویی‌‎ کنند و از طرفی هر چه بیشتر آن را کشف کنند با اتفاقات جالب‌‎تر و عجیب‎‌تری روبه‎‌رو می‌شوند. وجود حیوانات به عنوان شهروندان یک شهر و صحبت کردن آن‌ها می‌تواند باعث برانگیخته شدن تخیل بازیکن شود.
محتوای آموزشی
پیش بردن جنگ‎‌ها خیلی سخت و استراتژیک نیست اما به دست آوردن دنبال‎‌کننده‎‌ی بیشتر استراتژی لازم دارد. بازیکن باید کارهای متفاوتی انجام دهد تا ماجراجویی‌‎هایش برای مخاطبین جذاب‎‌تر شود. به طور مثال او می‌‎تواند در جریان نبرد به دنبال‎‌کننده‎‌هایش سلام کند یا تکنیک‎‌های حمله و دفاعی متنوعی را در پیش بگیرد. متن‎‌های زیادی در بازی وجود دارد که بازیکن مجبور به دنبال کردن آن‌‎ها است و خواندن آن‎‌ها می‎‌تواند دانش زبان انگلیسی او را تقویت کند.
محتوای بومی و فرهنگی
در بازی به سال نوی چینی و خوراکی‎‌های مخصوص آن مانند کیک برنجی اشاره شده است.
ترس و خشونت
گفتار نامناسب
در نام بعضی مخاطبین از عناوین جنسی استفاده شده است. در بعضی متن‎‌ها کلماتی مثل F…ck دیده می‎‌شود که البته نوع نوشتار آن‎‌ها به همین شکل است و تمام حروف کلمه نوشته نشده است.
محتوای بزرگسالانه
بازیکن در دنیای بازی باید بجنگد، از دستاوردهایش استوری بگذارد و از بین گفتگوها مواردی را انتخاب کند تا مخاطبین، بیشتر خوششان بیاید که در نتیجه تعداد بیشتری دنبال‎‌کننده داشته باشد. او باید هر لحظه فکر کند که چه کاری انجام دهد تا دیگران بیشتر جذب آن شوند این موضوع ممکن است او را از خود واقعی‎‌اش دور کند و مواردی را انتخاب کند که حتی شاید نظر دلخواهش نباشد.
سهولت استفاده
در ابتدا هدف بازی و نحوه‎‌ی انجام آن گنگ است. بازیکن باید بدون هیچ آموزشی آیکون‎‌های متفاوت بازی را انتخاب کند تا از سازوکار آن‎‌ها سر در بیاورد. اما پس از گذشت چند مرحله، جزئی‎‌ترین بخش‎‌های بازی هم در قالب مکالمات متنی با هوش مصنوعی بازی به بازیکن آموزش داده می‎‌شود که به طور حتم درک آن‎‌ها فقط با دانستن زبان انگلیسی ممکن می‌‎شود.
آنچه والدین باید بدانند

این بازی نقش‌‎‎آفرینی، فضایی شبیه به یک شبکه‌ی اجتماعی دارد. بازیکن نقش یک تأثیرگذار (influencer) در یک شبکه‎‌ی اجتماعی را دارد و باید حساب کاربری‎‌اش را با رفتن به ماجراجویی‌‎های متفاوت مدیریت کند تا بتواند دنبال‎‌کننده‌‎ی بیشتری به دست بیاورد. بازی یک نقشه‎‌ی اصلی دارد که در بخش‌‎های مشخص‌‎شده‎‌ی آن جریان‌‎های متفاوتی در انتظار بازیکن هستند به طور مثال او گاهی باید با دشمنان بجنگد گاهی هم باید از نمایشگاه‎‌های هنری بازی دیدن کند. با توجه به شبیه‎‌سازی بازی به یک شبکه‌ی اجتماعی، بازیکن باید از هشتگ‎‌های متفاوت استفاده کند یا ماجراجویی‌‎هایش را هیجان‌‎انگیزتر کند تا افراد بیشتری او را دنبال کنند. البته که دنبال‎‌کننده‌‎ها واقعی نیستند اما اگر میزان دیده شدن ماجراجویی بازیکن زیاد شود کمک‌‎هایی مانند امتیاز و وسایلی برای از بین بردن دشمنان مانند بمب هم از طرفدارنش دریافت می‌‎کند. بازی بسیار تعاملی است و ممکن است هر کاربر تجربه‎‌ی متفاوتی از انجام آن داشته باشد. به طور مثال می‎‌توان با استفاده از جملات از پیش‌تعیین‎‌شده با بعضی شخصیت‎‌های مجازی بازی گفتگو کرد اما روند این انتخاب‎‌ها مهم است و می‌‎تواند بازیکن را در به سرانجام رساندن مأموریت موفق کند یا باعث شکستش شود. جنگ‎‌های بازیکن خشونت زیاد، خون و جراحت ندارند اما حمله کردن به دیگران برای دیده شده بیشتر پیام نامناسبی را منتقل می‎‌کند. علاوه بر وجود کلمات نامناسب، بازی تبلیغات زیادی هم دارد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌‎ی 1.9.0 iOS در تاریخ 1400/04/01 نوشته‎ شده است.

کیفیت

تصاویر بازی طراحی خلاقانه و جدیدی دارند. رنگ‌‎ها با هم تناسب دارند و سایه‎‌های دقیق آن‎‌ها باعث شده است تا تصاویر واقعی‎‌تر به نظر برسند. شخصیت اصلی که بازیکن آن را هدایت می‌‎کند یک موجود کوچک است که گاهی رفتارهای جالبی دارد. نقشه‎‌ی اصلی بازی با این‎‌که جزئیات زیادی ندارد و وسیع نیست اما به نوعی است که بازیکن به کشف آن تشویق می‎‌شود. موسیقی بازی ریتم یکنواختی دارد و در بیشتر مراحل یکسان است. بازی جز فهرست انتخابی رویداد Kyoto BitSummit 7 Spirits در سال 2019، نامزد Taipei Game Show Best Narration در سال 2020، برنده‌‎ی Taipei Game Show Best Mobile Game در سال 2020 و نامزد IMGA Global در سال 2020 شده است.

مصرف گرایی

برای به دست آوردن بعضی توانایی‎‌های جنگی پرداخت پول و خرید درون برنامه لازم است با دیدن فیلم‎‌های تبلیغاتی می‎‌توان میزان امتیازهای کسب‎‌شده را افزایش داد. در بین استوری‎‌های بازی تبلیغ بعضی محصولات دیگر و نامرتبط با فضای بازی وجود دارد.

حریم خصوصی

برای انجام بازی اتصال به اینترنت نیاز نیست اما برای استفاده از تمام امکانات آن، مانند نشان داده شدن تمام مأموریت‎‌ها، دسترسی به اینترنت لازم است.

جزئیات برنامه موبایلی
سایز اندروید 153
نسخه تست شده روی اندروید 2.1.0
حداقل نیازمندی اندروید 5.1
نسخه تست شده روی iOS 2.1.0
حداقل نیازمندی iOS 10.0
واحد پول رایگان
ناشر Gamtropy Co., Ltd
سال انتشار 2020