Subway Surfers

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

دویدن بدون توقف برای فرار از دست مأمور ایستگاه قطار

سال: 2013
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    کنترل ساده و یادگیری آسان است، تنها سختی بازی عکس‎العمل سریع به تغییر مسیرها است، مثلاً برای کسب سکه باید مسیر عوض شود یا برای دوری از مانع پرش انجام شود. مهارت پیدا کردن و رسیدن به رکوردهای بالاتر تنها با تمرین مداوم ممکن می‎شود و به هیچ دانش یا تکنیک مخصوصی نیاز ندارد.
    نگهبان قطار و سگ شکارش بعد از دیدن شخصیت اصلی در حال نقاشی روی دیوار به دنبالش می‎افتند تا دستگیرش کنند. بعد از برخورد به مانع نگهبان او را دستگیر می‎کند و از پا یا گردش او را می‎گیرد. پارس کردن دائمی و هیجان سگ مأمور قطار کمی اغراق‎آمیز نمایش داده‌شده، اما هیچ خشونت دیگری یا خون‎ریزی وجود ندارد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی از نمونه‎های اولیه‎ی مجموعه بازی‎های دویدن تا بی‎نهایت است که تنها هدف شخصیت اصلی فرار از عاملی خارجی و نرسیدن به هیچ هدف یا پایان مشخص است. در صورت برخورد کردن با موانعی ازجمله دیوار یا قطار بازی متوقف می‎شود و همان روند همیشگی دویدن با شروع مجدد بازی از سر گرفته می‎شود. شخصیت اصلی می‎تواند از اسکیت برد مختلف برای افزایش سرعت استفاده کند، تا از دست مأمور قطار با سرعت بیشتری فرار کند اما این افزایش سرعت در فاصله‎ی بین مأموری و شخصیت اصلی تأثیری ندارد. تنها صحنه‎ی خشونت‎آمیز برنامه در زمان دستگیر شدن شخصیت اصلی نمایش داده می‎شود و با برخورد به موانع مشکلی برای شخصیت اصلی پیش نمی‎آید. با وجود اینکه خرید درون برنامه وجود دارد، اما سکه‎های بازی به‌راحتی به دست می‎آیند و نیازی به خرید درون برنامه نیست. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.76.0 iOS در تاریخ 96/06/19 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    سرگرم‎کننده بودن بازی تنها به خاطر هیجان آن و راحتی جمع‎آوری سکه‎ها است. علت تفاوت آن با بازی‎‎ مشابه ازنظر تزئینات جانبی مانند گیتار یا صفحه اسکیت بوده که بعد از گذر زمان به‌مرور یکنواخت می‎شوند. بازی هیچ درست و غلطی ندارد و بازیکنان برای کسب امتیاز بیشتر و زدن رکورد سایر بازیکنان به بازی ادامه می‎دهند و تکرار می‎کنند. رنگ‎های بازی شاد و زنده‎اند و گرافیک تصویری برنامه با کیفیت خوبی نمایش داده‌شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    از سکه‎های جمع شده در طول مسیر برای خرید صفحه اسکیت یا شخصیت جدید می‎توان استفاده کرد. در صورت نیاز می‎توان سکه‎ها را با خرید درون برنامه نیز به دست آورد. ثبت رکورد بالاتر از علل انگیزشی برای ادامه بازی است.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    بازی راه ارتباطی با Facebook دارد که از آن برای قرار دادن امتیاز در شبکه مجازی استفاده می‎شود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۷۶.۰
    واحد پول رایگان
    ناشر Shimada Toshihiro
    سال انتشار ۲۰۱۳
    ارز رایگان