Surv: Last Survival

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

گردش در سرزمین‎های خالی از سکنه برای جمع‎آوری منابع و ساخت تجهیزات

سال: 2018
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    شخصیت کارتونی و پیکسلی بازی در شروع پوشش کمی دارد و به‌مرور با به دست آوردن منابع بیشتر به تولید لباس و پوشش بیشتر اقدام می‎کند.
    پیچیدگی بازی نه برای استفاده از آن بلکه برای درک تغییرات و تعیین اولویت ساخت تجهیزات است. گزینه‎های بازی با طبقه‎بندی‎های درهم‌رفته‌ای که دارند زمانی را جهت فهم ساختارشان می‎طلبند. کنترل حرکت شخصیت بازی در حالتی که به‌صورت خودکار حرکت نمی‎کند کمی چالش‎برانگیز است.
    شرط اول این بازی فرصت هزینه کردن و به دست آوردن بهترین کالا در بهترین زمان با کمترین منبع است. کودکان در این بازی روش تخصیص درست منابع را می‎آموزند و بهای عدم تخصیص مناسب منابع، زمان اتلاف شده در بازی است.
    یکی از راه‎های کسب منابع کمیاب و سکه مبارزه با موجودات سرزمین‎های دورافتاده است. خشونت و مبارزه فیزیکی نمایش داده نمی‎شود و تنها مشت و لگد شخصیت‎ها ظاهر می‎شود و در صورت موفق بودن ضربه میزان قلب کاهش‌یافته نمایش داده می‎شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی داستان نابودی بشریت را در قالب ساختار کارتونی بیان می‎کند. تنها مرد باقی‎مانده در زمین با جمع‎آوری منابعی همچون شیشه، گیاه، سنگ، فلز و … به تولید لباس و تجهیزات می‎پردازد. در جریان بازی برای به دست آوردن منابع کمیاب مانند میخ به مبارزه تن‌به‌تن می‌پردازد که اگرچه جریان مبارزه در بازی نمایان نمی‎شود، ولی تصمیم‎گیری‎های دفاعی و ضربه‎ای توسط بازیکن گرفته می‎شود. نحوه‌ی تخصیص منابع و استفاده صحیح از هر دارایی به طرز تفکر و رویکرد کودکان و نوجوانان بستگی دارد. البته نوع استراتژی انتخابی بازکنان در نیازمندی به منابع و صرف زمان کمتر مؤثر است. فشار بالای بازی برای خرید درون برنامه و توقف‎های طولانی‌مدت به‌منظور فشار بیشتر جهت خرید درون برنامه از ویژگی‎های آزاردهنده بازی است. داستان‎پردازی‎های و گرافیک کارتونی بازی از عوامل جذب‌کننده کودکان و نوجوانان به شمار می‎آید. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.0.1 iOS در تاریخ 97/04/30 بعد از رسیدن به سطح سوم بازی نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک بازی شبیه به طراحی‎های پیکسلی نمایش داده می‎شود. اگرچه این بازی از مجموعه بازی‏های لگو نیست، اما شخصیت‎های آن شباهت بسیاری به شخصیت‎های لگو دارد. تصاویر بازی از رنگ‎های نسبتاً تیره و کدر تشکیل‌شده است ولی معمولاً تجهیزات جدید و لباس‎ها از رنگ‎های روشن ساخته می‎شوند. نمایش خشونت‎ها و رفتار‎های شخصیت به‌صورت کارتونی طراحی‌شده است. بازی موسیقی متن ندارد و تنها صدای آب و حرکت باد در پس‌زمینه شنیده می‎شود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    فشار زیادی از جانب بازی برای خرید درون برنامه جهت افزایش سکه، کیف کمک اولیه و بسته‎های خاص با مدت‌زمان مشخص وجود دارد. موانع حرکتی داخل بازی به‌صورت دوره‎ای ظاهر می‎شوند که بازیکن را بر سر دوراهی خرید درون برنامه یا اتلاف زمانی بسیاری زیاد قرار می‎دهد. تبلیغات ویدیویی برای باز کردن چرخ شانس و به‌صورت ناگهانی در میانه بازی ارائه می‎شود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر Oleg Kapitonov
    سال انتشار ۲۰۱۸
    ارز رایگان