Survivor Mr.Who

بررس متن: نیلوفر غیبی

12+

حفظ بقا در محیطی وحشی با کمک گرفتن از منابع موجود و ساخت‎وساز

ناشر: 111% سال انتشار: 2019

Survivor Mr.Who

12+

حفظ بقا در محیطی وحشی با کمک گرفتن از منابع موجود و ساخت‎وساز

ناشر: 111%

سال انتشار: 2019

بررس متن: نیلوفر غیبی

سنجه‌ها
جهان کودکی و نوجوانی
محتوای آموزشی
محتوای بومی و فرهنگی
ترس و خشونت
گفتار نامناسب
محتوای بزرگسالانه
سهولت استفاده

برای نمایش توضیحات هر سنجه روی آن کلیک کنید

جهان کودکی و نوجوانی
یافتن منابع مناسب نیاز به جست‎وجو و کنکاش در سرزمین گسترده‎ای دارد که برای روحیه‎ی جست‎وجوگر نوجوانان معنادار است. با عبور از مرزهای قبلی نوجوان با حیوانات و شخصیت‎ها جدیدی آشنا می‎شود یا حتی درب‎های اسرارآمیز کشف می‎کند.
محتوای آموزشی
نوجوان در این بازی بر روی مهارت‎ تخصیص منابع و تدوین استراتژی تمرکز می‎کنند و در جریان بازی می‎آموزند که باید با شرایط خودشان را وفق دهند. گذر هر شب و ارزیابی میزان خرابی‎ها اطلاعات کافی به بازیکن می‎دهد تا در طول روز تصمیمات جدید بگیرد و استراتژی مناسبی را پیاده‎سازی کند.
محتوای بومی و فرهنگی
ترس و خشونت
برای بقا گاهی اوقات شخصیت باید بر سر حیوانات بکوبد تا بعد از مردنشان بتواند از گوشت آنها استفاده کند. با تمام شدن روز و تاریک شدن هوا شخصیت‎هایی (با ظاهر انسان‎های اولیه) با ابزار جنگی به شکل وحشیانه به شخصیت بازی حمله می‎کنند و تنها در صورتی که شخصیت در خانه و فضای ایمن باشد، قادر به بقا و زنده ماندن است.
گفتار نامناسب
محتوای بزرگسالانه
سهولت استفاده
آموزش متنی ابتدای بازی شفافیت کافی دارد و با تسلط بر زبان انگلیسی می‎توان به راحتی با چگونگی کار با برنامه آشنا شد. در صورت نداشتن سواد زبان انگلیسی بازیکن می‎توان با آزمون خطا کردن و صرف زمان کوتاهی جریان بازی را درک کند. حفظ بقای شخصیت اصلی بستگی به استراتژی و انتخاب‎های بازیکن دارد ولی با عبور از هر روز چالش‎های پیش رو افزایش می‎یابند.
آنچه والدین باید بدانند

بعد از سقوط هواپیما، شخصیت اصلی نقش بر زمین می‎شود و اولین روز خود را برای زنده ماندن آغاز می‌کند. هدف از این بازی حفظ بقا و زنده نگه داشتن شخصیت اصلی در تعداد روز بیشتر است. نوجوانان باید با ارزیابی مدت زمان طول روز شخصیتشان را در زمان مناسب و پیش از تاریک شدن هوا (مطابق با شبانه‎روز بازی) به مکان امن منتقل کنند. در طول روز بازیکن به جمع‎آوری منابع اولیه همچون سنگ، چوب، برگ و گوشت می‎پردازد تا بتواند در گارگاه‎هایش منابع را به ابزار دفاعی، لوازم جنگی، دیوار، توپ‎خانه یا غذاهای بهتر تبدیل کند و شانس بقای خود را افزایش دهد. ساخت کارگاه‎ها در محیط ایمن (خانه) به منزله‎ی ارتقای ایمنی مکان زندگی و باز کردن فرصت‎های جدید است. مدیریت منابع و چگونگی استفاده از آنها اصلی‎ترین چالش این بازی است که بنا به سلیقه و استراتژی هر بازیکن متفاوت است. در پایان روز و با سر رسیدن تاریکی، شخصیت‎های به ظاهر دشمن به شخصیت اصلی حمله می‎کنند و در صورتی که تمهیدات دفاعی مناسبی تدارک دیده نشده باشد، موفق به کشتن شخصیت می‎شوند. علت این دشمنی مشخص نیست و با گذر هر شب تعداد و قدرت دشمنان افزایش پیدا می‎کند که اهمیت غنیمت شمردن لحظات بیداری را دو چندان می‎کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.2.0 Android در تاریخ 98/11/19 نوشته‎شده است.

کیفیت

آقای Who نام شخصیت اول بازی است که به صورت رایگان در اختیار قرار دارد و برای باز کردن شخصیت‎های دیگر باید از پول داخل بازی استفاده کرد. تنوع رنگی بسیار پایینی در طراحی ظاهری برنامه به کار رفته است و رنگ اصلی در بیشتر طراحی‎ها طوسی است. تصاویر همانند نقاشی‎های کودکانه ساده و با جزئیات بسیار پایینی طراحی شده‎اند. صداگذاری‎های برجسته‎ای در حین حمله، گرسنگی، نزدیک شدن شب و جمع‎آوری منابع به گوش می‎آید که حواس بازیکن را به محیط و وقایع بازی جلب می‎کند.

مصرف گرایی

تبلیغات ویدیویی برای افزایش منابع یا باز کردن صندوق‎های ویژه ارائه می‎شود. همچنین بسته‎های خرید درون برنامه برای افزایش منابع به صورت عظیم یا خرید ابزار ویژه وجود دارد.

حریم خصوصی

تایید قوانین و مقررات حریم خصوصی بازی برای استفاده از برنامه اجباری است. لینک ارتباط با فیس‎بوک و یوتیوب بازی در بخش تنظیمات قرار دارد.

جزئیات برنامه موبایلی
سایز اندروید 69
نسخه تست شده روی اندروید 1.2
حداقل نیازمندی اندروید 4.1 یا بالاتر
واحد پول رایگان
ناشر 111%
سال انتشار 2019