Sushi Monster

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

یادگیری جمع و ضرب با ساختاری کارتونی

سال: 2012
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    وجود شخصیت‎های هیولایی باعث برقراری ارتباط راحت‎تر کودکان با محتوای بازی می‎شود تا از حالت جدی و خشک آموزشی فاصله بگیرد.
    یادگیری سازوکار این بازی مستلزم خواندن نحوه‎ی انجام بازی در پایین صفحه است. آگاهی کودک از مفهوم ضرب و جمع پیش از بازی اجباری است و آموزشی جهت یادگیری این مفاهیم در بازی داده نمی‎شود و صرفاً جهت تمرین به کار می‎آید.
    مهارت ضرب و جمع از مجموع مهارت‎های ابتدایی و مهم در علم ریاضی به شمار می‎آید که در این بازی با تمرکز بر روی این دو مهارت کودک را به چالش می‎کشد تا پاسخ درست را بدون خطا ارائه کند. اعلام نکردن پاسخ درست در زمان ارائه پاسخ اشتباه از مشکلات بازی است، اما با وجود تخته بالای صفحه که مراحل جمع یا ضرب اعداد ارائه‌شده را نشان می‎دهد، کمی جریان بازی شفاف‎تر شده است. بعد از اتمام مراحل، کودک می‎تواند به حل مجدد مراحل بپردازد و این بار رکورد زمانی خود را بشکند تا نه‌تنها مهارت خود را بهبود دهد، بلکه با سرعت بالایی این کار را انجام دهد.
    شخصیت‎های این بازی هیولاهایی با دندان‎های تیز و چهره‎های کارتونی اما خشن‎اند که غذای سوشی با اعداد مناسب را می‎خورند. صدای عصبانیت به همراه چهره عصبانی در هنگام پاسخ اشتباه به گوش می‎رسد که ممکن است برای کودکان پیش از دبستان ناراحت‌کننده باشد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی به ظاهر ساده و نسبتاً خشن برای آموزش مهارت جمع و ضرب کردن در ریاضی به کار می‎آید. هدف از این بازی آموزش چگونگی انجام عملیات ضرب و جمع نیست و تنها به دنبال تمرین و تقویت این دو مهارت در کنار افزایش سرعت تحلیل این عملیات ریاضی در کودکان است. کودکان کم سن ممکن است برای انجام بازی از کاغذ استفاده کنند تا اعداد را یادداشت کنند و راه‌حل رسیدن به اعداد موردنظر را به دست بیاورند. تنها یک جریان درست برای ترکیب اعداد وجود دارد و در صورت اشتباه در یک مورد، احتمال نرسیدن به پاسخ معادلات بعدی وجود دارد (که بازی به‌صورت خودکار اعلام می‎کند). شخصیت‎های این بازی هیولاهایی با شکل‎ و رنگ‎های متنوع و ترسناک‎اند که با دندان‎های تیز و چهره خشن خود سوشی با حاصل درست معادلات را می‎خورند و در صورت دادن سوشی با عدد اشتباه، عصبانی می‎شوند. بازی 7 مرحله جمع و 5 مرحله برای تمرین ضرب دارد. بعد از گذر از مراحل، کودک می‎تواند به‌مرور با تمرین بیشتر رکورد زمانی خود را بزند و ستاره‎های بیشتری به دست بیاورد تا هر سه جام قهرمانی را کسب کند. بازی هیچ تبلیغاتی ندارد و هیچ‌گونه خرید درون برنامه‎ای نیز ارائه نشده است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه 1.7.4 iOS بعد از گذر از تمام مراحل در تاریخ 96/11/15 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    موسیقی این بازی پر از هیجان است و همین امر ممکن است بر روی سرعت بازی تأثیر بگذارد و تمرکز کودک را به هم زده و درنهایت پاسخ اشتباه را ارائه دهد. گرافیک بازی نسبتاً خود بوده و رنگ‎ها اگرچه شفاف نیستند، اما روشن و متنوع‎اند. این بازی در سال 2012 در لیست بازی‎های منتخب والدین قرارگرفته است.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۷.۴
    واحد پول رایگان
    ناشر Houghton Mifflin Harcourt
    سال انتشار ۲۰۱۲
    ارز رایگان