Symmetry Exercises

thumbnail
۸ سال به بالا
۶ تا ۸ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

آموزش مفاهیم تقارن در اشکال

سال: 2012
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    چگونگی بازی ساده است اما با پیشروی در مراحل سطح دشواری تصاویر بازی به دلیل استفاده‎ی بیشتر از خطوط مورب بالاتر می‎روند. همراهی والدین جهت توضیح مفاهیم استفاده شده در بازی نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.
    کودک با کامل کردن هر مرحله با مفهوم اشکال قرینه، محور تقارن و تقارن مرکزی آشنا خواهد شد که به او در درک مفهوم تناسب در اشکال و شناخت و تشخیص آن در تصویر‎های متفاوت کمک خواهد کرد. به دست آوردن تصویر صحیح علاوه بر تکیه بر مفهوم تقارن نیازمند شمارش خانه‎های شطرنجی صفحه‎ی بازی است که خود تمرینی برای شمارش و همچنین تقویت تمرکز در کودکان است.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    هر مرحله از این بازی صفحه‎ای با خطوط شطرنجی است که شکلی ساده و خطی نیز روی آن کشیده شده است. کودک با کشیدن انگشت خود روی صفحه‎ی بازی خطوطی را مانند تصویر الگو و به نسبت محورها یا نقطه‎ی تقارنی که در هر مرحله مشخص شده است، رسم می‎کند. بازی در چهار حالت تکرار شکل (تصویری به عنوان الگو در صفحه‎ی بازی قرار می‎گیرد و کودک با کشیدن خطوط عیناً تصویر را ایجاد می‎کند)، جابه‎جایی (ایجاد تصویر نسبت به نقطه‎ی تقارن و در مکان یا جهتی متفاوت با تصویر الگو)، نسبت به محور تقارن عمودی و نسبت به محور تقارن افقی (کامل کردن تصویر الگو نسبت به محور تقارن) قابل انجام است که در هر حالت تصاویر متنوعی در بازی وجود دارند. بازی فضایی ساده دارد و انجام آن کودک را با مفهوم قرینه‎سازی آشنا خواهد کرد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی iOS 3.0.1 در تاریخ 18/11/98 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    بازی فضایی بسیار ساده برای جلب توجه بیشتر کودکان به مفاهیم مورد نظر آموزشی دارد. موسیقی آرامی در جریان بازی در حال پخش است که قابلیت قطع شدن دارد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای در اختیار داشتن تمامی تصاویر بازی پرداخت مبلغ 2.79 $ لازم است.

    دنیای واقعی

    والدین می توانند تصاویری را روی کاغذ تهیه کنند و از کودک بخواهند تا تصویر را نسبت به محورهای متفاوت تقارن کامل کند یا می‎توانند برخی مفاهیم مربوط به تقارن را با استفاده از میوه‎های از وسط دو نیم شده؛ به طور مثال سیبی که از وسط تقسیم شده است نیز به کودک آموزش دهند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    والدین می‎توانند با اتصال برنامه به پرینتر از تصاویر چاپ شده آن بر کاغذ نیز استفاده کنند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۳.۰.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر Alexandre Minard
    سال انتشار ۲۰۱۲
    ارز رایگان