
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستارههای یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجهها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان همراستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی میشود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
فرار از مسیرهای تودرتو با کمک قابلیتهای ویژهی رباتی
سال: 2018
بررس متن: نیلوفر غیبی
سنجهها
این بخش، مجموعه ای از سنجههای مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی میشوند، تعداد بولتها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه میتوانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجهها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
باوجود سادگی ساختار بازی، راهنمایی اولیه ممکن است برای کودکان گنگ به نظر آید، اما بهراحتی میتوان بعد از چندین بار باخت و آزمون کردن روشهای حرکتی بر روی گزینههای پایین صفحه تسلط پیدا کرد. نداشتن دید کافی و تغییرات زاویهی دید در کنار فشار زمانی هیچ کمکی به سادهتر شدن بازی نمیکند و همگی عواملی برای افزایش سطح دشواری بازی محسوب میشوند.
شخصیتها در حین حرکت به تیغهها، بمبها و تیرها برخورد میکنند و با هر برخورد یکی از سه قلب خود را از دست میدهند و درنهایت با از دست رفتن قلب سوم میمیرند و مرحله از ابتدا آغاز میشود. خونریزی در محتوای بازی مشاهده نشده است، اما هیجان ناشی از موسیقی پرتکاپو و زمان محدود ممکن است باعث ایجاد شدن اضطراب در کودکان حساس میشود.
آنچه والدین باید بدانند
در بخش آگاهی والدین درباره کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشتهایم. همچنین به نکاتی اشاره میکنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
حرکت از میان موانع کشنده و پیدا کردن مسیرهای پرپیچوخم برای رسیدن به درب خروجی پیش از پایان یافتن زمان، هدف اصلی این بازی است. شخصیت اصلی به شکل رباتی آبیرنگ با نام «گریتز» تلاش دارد تا از دنیای نئونی بازی خارج شود و بازیکنان با انجام پرش و حرکت به سمت جهتهای مختلف به او کمک میکنند. شخصیت دوم رباتی قرمزرنگ بوده که در حالی که بسیار به «گریتز» شباهت دارد اما از نظر قابلیت ویژه با او تفاوت دارد. کودکان و نوجوانان باید بتوانند با سرعتبالا و با در نظر گرفتن اختلاف در توانایی دو شخصیت اصلی بتوانند آنها را به سلامت به درب خروجی برسانند. در این مسیر تیغههای تیز، بمبها، گلولههای آسیبزننده در طول مسیر قرار دارند تا چالش بازی را بالا ببرند. علت قرار دادن این بازی در طبقهی موسیقی توسط ناشر به محتوای موسیقیایی متن بازی برمیگردد که مجموعهای از آهنگهایی به سبک قدیمی و معروف Synthwave است. این سبک به نوعی موسیقی الکترونیک معروف در دههی 1980 برمیگردد که نوع مدل مو و پوشش راهنمای بازی را نیز توجیه میکند. بستههای خرید درون برنامه برای افزایش شانس برد ارائه میشوند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخهی 19.85 iOS در تاریخ 97/09/20 بعد از عبور از 9 مرحله اول نوشتهشده است.
کیفیت
طراحی گرافیکی بازی با استفاده از رنگهای روشن و تند در قالب رنگهای نئونی، استفاده طولانیمدت از بازی را دشوار کرده است. موسیقی متن به شکل سریع و پرهیجان با الگو گیری از سبک الکترونیک قدیمی در متن بازی دائماً پخش میشود و تأکید بازی بر روی موسیقی آن قرار دارد ولی تنوع بالایی در آن مشاهده نشده است و در بیشتر مراحل به شکل یکنواخت و پشت سرهم ملودی اصلی تکرار میشود که بازی را کسلکننده میکند. شخصیتها و داستانهایی که در مکالمه بینشان نمایش داده میشود اهمیتی در چگونه انجام دادن بازی ندارند و تنها بهعنوان عاملی برای سرگرمی و طولانیتر شدن زمان کار با بازی به شمار میآیند.
مصرف گرایی
مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی مصرفگرایانه را تشویق کند.
گزینهی خرید درون برنامه برای افزایش سکه و به دنبال آن شانس برد از قیمت 0.99 تا 4.99 دلار وجود دارد. لینک ارجاع به بازیهای بیشتر ناشر در بخش تنظیمات قرار دارد.
حریم خصوصی
تمامی اقدامات و استراتژیهایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفادهی افراد نادرست انجام داده میشوند و همچنین نوع دسترسیهایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار میگیرد.
لینک ارتباط با Facebook و Twitter در بخش تنظیمات قرار دارد.
مشخصات برنامه
حداقل نیازمندی اندروید ۵.۰ یا بالاتر
نسخه تست شده روی iOS ۱۹.۸۵
سال انتشار ۲۰۱۸