Synthwave Escape

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
فرار از مسیرهای تودرتو با کمک قابلیت‎های ویژه‎ی رباتی
سال: 2018
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    باوجود سادگی ساختار بازی، راهنمایی اولیه ممکن است برای کودکان گنگ به نظر آید، اما به‌راحتی می‎توان بعد از چندین بار باخت و آزمون کردن روش‎های حرکتی بر روی گزینه‎های پایین صفحه تسلط پیدا کرد. نداشتن دید کافی و تغییرات زاویه‎ی دید در کنار فشار زمانی هیچ کمکی به ساده‎تر شدن بازی نمی‎کند و همگی عواملی برای افزایش سطح دشواری بازی محسوب می‎شوند.
    شخصیت‎ها در حین حرکت به تیغه‎ها، بمب‎ها و تیرها برخورد می‎کنند و با هر برخورد یکی از سه قلب خود را از دست می‎دهند و درنهایت با از دست رفتن قلب سوم می‎میرند و مرحله از ابتدا آغاز می‎شود. خون‎ریزی در محتوای بازی مشاهده نشده است، اما هیجان ناشی از موسیقی پرتکاپو و زمان محدود ممکن است باعث ایجاد شدن اضطراب در کودکان حساس می‎شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    حرکت از میان موانع کشنده و پیدا کردن مسیرهای پرپیچ‎وخم برای رسیدن به درب خروجی پیش از پایان یافتن زمان، هدف اصلی این بازی است. شخصیت اصلی به شکل رباتی آبی‌رنگ با نام «گریتز» تلاش دارد تا از دنیای نئونی بازی خارج شود و بازیکنان با انجام پرش و حرکت به سمت جهت‎های مختلف به او کمک می‎کنند. شخصیت دوم رباتی قرمزرنگ بوده که در حالی که بسیار به «گریتز» شباهت دارد اما از نظر قابلیت‎ ویژه با او تفاوت دارد. کودکان و نوجوانان باید بتوانند با سرعت‌بالا و با در نظر گرفتن اختلاف در توانایی دو شخصیت اصلی بتوانند آنها را به سلامت به درب خروجی برسانند. در این مسیر تیغه‎های تیز، بمب‎ها، گلوله‎های آسیب‎زننده در طول مسیر قرار دارند تا چالش بازی را بالا ببرند. علت قرار دادن این بازی در طبقه‎ی موسیقی توسط ناشر به محتوای موسیقیایی متن بازی برمی‎گردد که مجموعه‎ای از آهنگ‎هایی به سبک قدیمی و معروف Synthwave است. این سبک به نوعی موسیقی الکترونیک معروف در دهه‎ی 1980 برمی‎گردد که نوع مدل مو و پوشش راهنمای بازی را نیز توجیه می‎کند. بسته‎های خرید درون برنامه برای افزایش شانس برد ارائه می‎شوند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 19.85 iOS در تاریخ 97/09/20 بعد از عبور از 9 مرحله اول نوشته‎شده است.

    کیفیت

    طراحی گرافیکی بازی با استفاده از رنگ‎های روشن و تند در قالب رنگ‎های نئونی، استفاده طولانی‌مدت از بازی را دشوار کرده است. موسیقی متن به شکل سریع و پرهیجان با الگو گیری از سبک‎ الکترونیک قدیمی در متن بازی دائماً پخش می‎شود و تأکید بازی بر روی موسیقی آن قرار دارد ولی تنوع بالایی در آن مشاهده نشده است و در بیشتر مراحل به شکل یکنواخت و پشت سرهم ملودی اصلی تکرار می‎شود که بازی را کسل‌کننده می‎کند. شخصیت‎ها و داستان‎هایی که در مکالمه بینشان نمایش داده می‎شود اهمیتی در چگونه انجام دادن بازی ندارند و تنها به‌عنوان عاملی برای سرگرمی و طولانی‎تر شدن زمان کار با بازی به شمار می‎آیند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    گزینه‎ی خرید درون برنامه برای افزایش سکه و به دنبال آن شانس برد از قیمت 0.99 تا 4.99 دلار وجود دارد. لینک ارجاع به بازی‎های بیشتر ناشر در بخش تنظیمات قرار دارد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    لینک ارتباط با Facebook و Twitter در بخش تنظیمات قرار دارد.

    مشخصات برنامه

    حداقل نیازمندی اندروید ۵.۰ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱۹.۸۵
    سال انتشار ۲۰۱۸