Talking Tom camp

thumbnail
۱۱ سال به بالا
۸ تا ۱۱ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
رقابت دوستانه بین کمپ‎ها برای یادگیری استراتژی‎های حمله و دفاع در برابر تفنگ‎های آبی
سال: 2017
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    فضای بازی دنیایی کودکانه همراه با کَل‎کَل کردن‎های کمپ‎های تابستانه را نمایش می‎دهد که شخصیت‎های بازی با دوستانشان در فضای باز تفریح می‎کنند و به بازی‎های رقابتی می‎پردازند. کودکان و نوجوانانی که تجربه استفاده از کمپ‎های چند روزه با دوستانشان را پیش از این داشته‎اند به‌طور حتم حس نزدیکی بیشتری با بازی خواهند کرد. همچنین کودکان و نوجوانان می‎توانند با مشاهده نوع عملکرد خود یا رقیبانشان بدون از دست دادن منابع به مراحل را تکرار کنند تا با درس گرفتن از شکست‎های پیشین بتوانند پیروزی را به شکل کامل به دست آورند.
    درک روش استفاده از بخش‎های مختلف ساخت‎وساز و ارتقا، باوجود آموزش طولانی و کامل ابتدای بازی دشوار نخواهد بود و در زمانی طولانی برای کودکان شفاف خواهد شد. نوجوانان به‌طور حتم خیلی سریع‎تر بر محتوای بازی تسلط پیدا می‎کنند و در بخش رقابت‎های بین کمپ‎ها پیشرفت بهتری خواهند داشت، اما کودکان کم سن برای به دست آوردن مهارت‎های تاکتیکی و استراتژیک به زمان و تمرین نیاز خواهند داشت.
    کودکان و نوجوانان برای برد رقابت بین کمپ‎ها باید برنامه‎ی استراتژیک داشته باشند و با استفاده از تاکتیک‎های برنامه‌ریزی‌شده و با کمترین تلفات به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند. تفاوت بین ساختار چیدمان کمپ‎ها بازیکنان را وادار به چیدن نقشه‎های جدید و تغییر برنامه به روش‎های خلاقانه می‎کند. در صورت باخت، بازیکنان این فرصت را دارند تا با شناخت از دیوار دفاعی حریف تحلیل درستی از نقاط ضعف آن به دست آورند.
    شرکت کردن کودکان از اواسط دوران دبستان در کمپ‎های تابستانی یا کوتاه‌مدت با موضوعاتی از قبیل اکتشاف در طبیعت و یادگیری مهارت‎های گروهی و میان فردی در کشور‎های غربی به‌خصوص ایالات‌متحده آمریکا رواج دارد. این بازی نیز شبیه‎سازی فضای کمپ‎های کودکان و نوجوانان از منظر سرگرمی، محیطی شاد برای رقابت سالم است.
    باوجود فضای دوستانه و محیط رنگی بازی، محتوای اصلی بازی بر روی رقابت با پرتاب توپ آبی قرار دارد. در هنگام حمله هیچ حس مهربانی در شخصیت‎های مشاهده نمی‎شود و از نابود کردن کمپ گربه‎های کوچک حریف به داخل جنگل فرار می‎کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    بازی کمپ تام سخنگو در ادامه‎ی مجموعه بازی‎های تام سخنگو و هنک سخنگو منتشرشده است. در این شماره از بازی‎های مجموعه تام سخنگو، با ترکیب شخصیت‎های مختلف، رقابتی نسبتاً سالم و دوستانه بین کمپ‎های گربه‎های کوچک شکل می‎گیرد. هدف از بازی ارتقای ساختمان‎ها و نیروی کمپ خانه برای موفقیت سریع‎تر در رقابت تفنگ آبی با سایر کمپ‌ها است. به علت سادگی رقابت‎ها، مخاطبین بازی بیش از آنکه نوجوانان دبیرستانی باشند بیشتر کودکان دبستانی‎‎اند. کودکان در این بازی تفکر استراتژیک و چیدمان برنامه‎های حمله و دفاعی را می‎آموزند تا برای به دست آوردن منابع سکه‎ و انرژی بیشتر استفاده کنند. به‌طور کلی باوجود ناآشنا بودن فرهنگ استفاده از کمپ‎های تابستانی در کشور ما (به‎خصوص برای کودکان دبستانی) ممکن است درک علت مبارزات بین کمپ‎ها مشخص نباشد. تا حدودی مکالمات بین شخصیت‎ها مشخص می‎کند که علت این مبارزات به ککَل‎کَل‎های بین کودکان و ثابت کردن قدرت گروهی هر کمپ است. شباهت بالای ساختار رقابتی بازی به بازی‎های استراتژیکی همچون Clash of Clan ممکن است باعث بروز نگرانی در مورد سطح خشونت در این بازی شود، ولی به علت استفاده از تفنگ‎های آبی به جای سلاح واقعی و محیط رنگارنگ بازی سطح خشونت به حداقل کاهش‌یافته است. فشار بالای برنامه به مشاهده تبلیغات به شکل ویدیویی یا بنری در طول بازی در جریان عادی بازی تداخل ایجاد می‎کند و تمرکز بازیکنان را برهم می‎زند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.6.6 Android در تاریخ 97/07/21 بعد از تمام کردن 21 رقابت اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    شخصیت‎های آشنای این بازی همچنان چهره‎های دوستانه دارند و حتی در صحبت‎هایشان خشونتی مشاهده نمی‎شود. موسیقی متن نسبتاً آرام با تغییر ناگهانی در بخش رقابت‎ها حس تازگی و شادابی فضای بازی را حفظ می‎کند. همچنین رقص برد حیوانات در آخر رقابت‎ها نیز نمادی از محیط آرام ولی شاد بازی است. رنگ‎های متنوع و شادی بازی در کنار شخصیت‎های مهربان استفاده‌شده در ساختار بازی از ایجاد تنش یا اضطراب بی‎مورد در کودکان جلوگیری می‎کند و باعث تغییر نگاه بازیکنان از رقابت به سرگرمی و تفریح می‎شود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    تبلیغات ویدیویی و بنری بدون وقفه در بین مراحل ظاهر می‎شوند و فشار بسیاری برای استفاده از آنها جهت افزایش سرعت ساخت‎وساز یا حتی باز کردن جوایز وجود دارد. بسته‎های خرید درون برنامه برای افزایش مقدار الماس قرمز ارائه می‎شود که برای افزایش سکه نیز قابل‌استفاده است. در گوشه‎ی صفحه‎ی بازی لینک دانلود بازی‎های ناشر نمایش داده می‎شود.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    برای استفاده از بازی نیاز به اتصال دائمی به اینترنت وجود دارد.

    مشخصات برنامه

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۶.۶.۳۸۱
    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    سال انتشار ۲۰۱۷