
۱۱ سال به بالا
۸ تا ۱۱ با همراهی والدین
در رامون، ستارههای یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجهها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان همراستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی میشود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
رقابت دوستانه بین کمپها برای یادگیری استراتژیهای حمله و دفاع در برابر تفنگهای آبی
سال: 2017
بررس متن: نیلوفر غیبی
سنجهها
این بخش، مجموعه ای از سنجههای مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی میشوند، تعداد بولتها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه میتوانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجهها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
فضای بازی دنیایی کودکانه همراه با کَلکَل کردنهای کمپهای تابستانه را نمایش میدهد که شخصیتهای بازی با دوستانشان در فضای باز تفریح میکنند و به بازیهای رقابتی میپردازند. کودکان و نوجوانانی که تجربه استفاده از کمپهای چند روزه با دوستانشان را پیش از این داشتهاند بهطور حتم حس نزدیکی بیشتری با بازی خواهند کرد. همچنین کودکان و نوجوانان میتوانند با مشاهده نوع عملکرد خود یا رقیبانشان بدون از دست دادن منابع به مراحل را تکرار کنند تا با درس گرفتن از شکستهای پیشین بتوانند پیروزی را به شکل کامل به دست آورند.
درک روش استفاده از بخشهای مختلف ساختوساز و ارتقا، باوجود آموزش طولانی و کامل ابتدای بازی دشوار نخواهد بود و در زمانی طولانی برای کودکان شفاف خواهد شد. نوجوانان بهطور حتم خیلی سریعتر بر محتوای بازی تسلط پیدا میکنند و در بخش رقابتهای بین کمپها پیشرفت بهتری خواهند داشت، اما کودکان کم سن برای به دست آوردن مهارتهای تاکتیکی و استراتژیک به زمان و تمرین نیاز خواهند داشت.
کودکان و نوجوانان برای برد رقابت بین کمپها باید برنامهی استراتژیک داشته باشند و با استفاده از تاکتیکهای برنامهریزیشده و با کمترین تلفات به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند. تفاوت بین ساختار چیدمان کمپها بازیکنان را وادار به چیدن نقشههای جدید و تغییر برنامه به روشهای خلاقانه میکند. در صورت باخت، بازیکنان این فرصت را دارند تا با شناخت از دیوار دفاعی حریف تحلیل درستی از نقاط ضعف آن به دست آورند.
شرکت کردن کودکان از اواسط دوران دبستان در کمپهای تابستانی یا کوتاهمدت با موضوعاتی از قبیل اکتشاف در طبیعت و یادگیری مهارتهای گروهی و میان فردی در کشورهای غربی بهخصوص ایالاتمتحده آمریکا رواج دارد. این بازی نیز شبیهسازی فضای کمپهای کودکان و نوجوانان از منظر سرگرمی، محیطی شاد برای رقابت سالم است.
باوجود فضای دوستانه و محیط رنگی بازی، محتوای اصلی بازی بر روی رقابت با پرتاب توپ آبی قرار دارد. در هنگام حمله هیچ حس مهربانی در شخصیتهای مشاهده نمیشود و از نابود کردن کمپ گربههای کوچک حریف به داخل جنگل فرار میکنند.
آنچه والدین باید بدانند
در بخش آگاهی والدین درباره کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشتهایم. همچنین به نکاتی اشاره میکنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
بازی کمپ تام سخنگو در ادامهی مجموعه بازیهای تام سخنگو و هنک سخنگو منتشرشده است. در این شماره از بازیهای مجموعه تام سخنگو، با ترکیب شخصیتهای مختلف، رقابتی نسبتاً سالم و دوستانه بین کمپهای گربههای کوچک شکل میگیرد. هدف از بازی ارتقای ساختمانها و نیروی کمپ خانه برای موفقیت سریعتر در رقابت تفنگ آبی با سایر کمپها است. به علت سادگی رقابتها، مخاطبین بازی بیش از آنکه نوجوانان دبیرستانی باشند بیشتر کودکان دبستانیاند. کودکان در این بازی تفکر استراتژیک و چیدمان برنامههای حمله و دفاعی را میآموزند تا برای به دست آوردن منابع سکه و انرژی بیشتر استفاده کنند. بهطور کلی باوجود ناآشنا بودن فرهنگ استفاده از کمپهای تابستانی در کشور ما (بهخصوص برای کودکان دبستانی) ممکن است درک علت مبارزات بین کمپها مشخص نباشد. تا حدودی مکالمات بین شخصیتها مشخص میکند که علت این مبارزات به ککَلکَلهای بین کودکان و ثابت کردن قدرت گروهی هر کمپ است. شباهت بالای ساختار رقابتی بازی به بازیهای استراتژیکی همچون Clash of Clan ممکن است باعث بروز نگرانی در مورد سطح خشونت در این بازی شود، ولی به علت استفاده از تفنگهای آبی به جای سلاح واقعی و محیط رنگارنگ بازی سطح خشونت به حداقل کاهشیافته است. فشار بالای برنامه به مشاهده تبلیغات به شکل ویدیویی یا بنری در طول بازی در جریان عادی بازی تداخل ایجاد میکند و تمرکز بازیکنان را برهم میزند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخهی 1.6.6 Android در تاریخ 97/07/21 بعد از تمام کردن 21 رقابت اول نوشتهشده است.
کیفیت
شخصیتهای آشنای این بازی همچنان چهرههای دوستانه دارند و حتی در صحبتهایشان خشونتی مشاهده نمیشود. موسیقی متن نسبتاً آرام با تغییر ناگهانی در بخش رقابتها حس تازگی و شادابی فضای بازی را حفظ میکند. همچنین رقص برد حیوانات در آخر رقابتها نیز نمادی از محیط آرام ولی شاد بازی است. رنگهای متنوع و شادی بازی در کنار شخصیتهای مهربان استفادهشده در ساختار بازی از ایجاد تنش یا اضطراب بیمورد در کودکان جلوگیری میکند و باعث تغییر نگاه بازیکنان از رقابت به سرگرمی و تفریح میشود.
مصرف گرایی
مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی مصرفگرایانه را تشویق کند.
تبلیغات ویدیویی و بنری بدون وقفه در بین مراحل ظاهر میشوند و فشار بسیاری برای استفاده از آنها جهت افزایش سرعت ساختوساز یا حتی باز کردن جوایز وجود دارد. بستههای خرید درون برنامه برای افزایش مقدار الماس قرمز ارائه میشود که برای افزایش سکه نیز قابلاستفاده است. در گوشهی صفحهی بازی لینک دانلود بازیهای ناشر نمایش داده میشود.
حریم خصوصی
تمامی اقدامات و استراتژیهایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفادهی افراد نادرست انجام داده میشوند و همچنین نوع دسترسیهایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار میگیرد.
برای استفاده از بازی نیاز به اتصال دائمی به اینترنت وجود دارد.
مشخصات برنامه
نسخه تست شده روی اندروید ۱.۶.۶.۳۸۱
حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
سال انتشار ۲۰۱۷