Teachley: Market Bay

thumbnail
۸ سال به بالا
۶ تا ۸ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

یادگیری ریاضیات با خرید‎وفروش مجازی

سال: 2020
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    بازیکن در نقش یک کودک وارد بازی می‎شود. او خود را در یک فروشگاه مجازی احساس می‎کند که باید ارزش اجناس را درک کرده و با انجام عملیات ریاضی آن‎ها را بخرد و بفروشد. بازی به وسیله‎ی شخصیت‎های کودکانه و موسیقی کودک را با مفاهیم پایه‎ای ریاضی درگیر می‎کند و ارتباط آموزشی مؤثری با او برقرار می‎کند.
    روش کار با برنامه به وسیله‎ی متن‎های کوتاهی به کودک آموزش داده می‎شود. کودک تنها باید روی صفحه‎ی بازی ضربه بزند و به سؤالات پاسخ دهد. همراهی والدین با کودک برای توضیح آموزش‎های برنامه بسیار مفید خواهد بود.
    کودکان در فروشگاه قرار می‎گیرند و مواردی مثل میوه و سبزیجات را می‎خرند و می‎فروشند. آن‎ها برای تعیین مقدار پولی که به دست آورده‎اند یا خرج کرده‎اند مجبور به انجام عملیات ریاضی مانند جمع و تفریق هستند. با به دست آوردن پول کودکان می‎توانند خانه‎ی شخصیت خود را با اضافه کردن وسایل متفاوت تزئین کنند که نقش مثبتی در پرورش خلاقیت آن‎ها خواهد داشت. علاوه بر بخش آموزش ریاضیات بازی‎هایی مثل راندن قایق موتوری نیز برای تقویت هماهنگی چشم و دست کودک در محتوای برنامه گنجانده شده است.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    کودک در این مجموعه‎ی آموزشی با انجام دادن مأموریت‎های متفاوت ریاضی می‎آموزد. مأموریت‎های بازی بیشتر در قالب خرید‎و‎فروش اجناس مختلف وجود دارند. کودکان با قرارگیری در محل‎هایی مثل فروشگاه با عملیات ریاضی متفاوتی مانند جمع، تفریق، ضرب، تقسیم و کسر آشنا می‎شوند و تمامی این مفاهیم را با بازی‎های متفاوت و در محیطی رنگارنگ و شاد تمرین می‎کنند. با انجام فعالیت‎های برنامه کودکان می‎آموزند ابتدا به هر سؤال دقت کنند و با بهره‎گیری از مهارت تفکر حل مسئله‎ی خود به هر یک پاسخ دهند. ماه اول استفاده از برنامه رایگان است اما پس از آن بر پرداخت هزینه و خرید اشتراک مبتنی است. والدین در ابتدا حساب کاربری برای کودک خود ایجاد می‎کنند و سپس می‎توانند میزان پیشرفت او را بررسی کنند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی و وب‎‏سایت اصلی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 2.0.4 iOS در تاریخ 99/08/2 نوشته ‎شده است.

    کیفیت

    آموزش‎های برنامه به خوبی برنامه‎ریزی شده‎اند و تمامی آن‎ها در محیطی شاد در اختیار کودک قرار می‎گیرند. کودکان ابتدا آواتار خود را انتخاب می‎کنند و وارد فضای پر از رنگ برنامه می‎شوند. پول‎هایی که برای خرید‎و‎فروش استفاده می‎شوند به شکل دلار یا مربع‎های رنگی هستند. با خرید هر اشتراک چهار کودک می‎توانند از محتوای آموزشی برنامه استفاده کنند که همین عامل استفاده از برنامه را برای معلمان نیز میسر کرده است. آموزگاران می‎توانند نام شاگردان خود را در برنامه وارد کنند و در قالب بازی با آن‎ها ریاضی تمرین کنند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای دسترسی نامحدود به محتوای برنامه خرید اشتراک به مبلغ 6.49$ لازم است.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    والدین برای ایجاد حساب کاربری باید آدرس ایمیل خود را در برنامه وارد کنند. آن‎ها همچنین می‎توانند اطلاعات پیشرفت کودک خود را به وسیله‎ی ایمیل برای معلم مربوطه ارسال کنند. دسترسی به برنامه اتصال به اینترنت نیاز دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۲.۰.۴
    واحد پول رایگان
    ناشر Teachley, LLC
    سال انتشار ۲۰۲۰
    ارز رایگان