The Butterfly Dream

thumbnail
۱۳ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

حل کردن معماها در فضایی با فرهنگ و معماری کشور چین

سال: 2021
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    براى حل كردن پازل‌هاى بازى بايد در محيط جستجو كرد تا شايد سرنخى پيدا شود. معمايى بودن بازى و تجربه‌ی پيروزى يا شكست در حل آن‌ها در دنياى كودكى و نوجوانى معنادار است.
    در ابتدا بازى گنگ است و حتى هدف و چگونگى انجام آن مشخص نيست. بازيكن بايد در محيط بگردد و آزمون و خطا كند تا بتواند از سازوكار بازى سر در بياورد. بعد از آن ادامه‌ی بازى و حل معماها به مهارت بازيكن در حل مسئله بستگى دارد.
    حل پازل‌هاى بازى نياز به دقت در محيط، مهارت تفكر حل مسئله و تفكر تحليلى دارد. بازيكن بايد به تمام سرنخ‌ها دقت كند تا بتواند معماهای بازى را حل كند. به طور مثال بايد بر اساس دست‌نوشته‌هاى قديمى قفل درى را باز كرد يا با ضربه زدن صحيح روى سيم‌هاى يك ساز آهنگى را نواخت تا سرنخى به دست بيايد.
    بازى تكه‌اى از فرهنگ و نوع جغرافياى چين را نشان مى‌دهد. معمارى عمارت اصلى، ظاهر شخصيت‌ها، لباس‌ها، نوع فضاسازى باغ، موسيقى، سازها و حتى نوع تصويرسازى بازى مربوط به فرهنگ چين است. توضيحى مستقیمی راجع به این موارد در بازی وجود ندارد اما طراحى و نوع معماها به قدرى در راستاى هدف شناساندن فرهنگ چين هستند كه بازيكن با ديدن آن‌ها هم مى‌تواند به خوبى با اين فرهنگ آشنا شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    اين بازى با پازل‌هايش بازيكن را به كشف دنياى بازى تشويق مى‌كند. فضای اصلی بازی عمارت بزرگى است که شخصيت اصلى روزى چشمش را در آن باز مى‌كند و متوجه مى‌شود كه چند روز گذشته را در كما بوده و يكى از اهالى عمارت او را در كوه پيدا كرده و به آنجا آورده است. شخصيت كه حافظه‌اش را از دست داده در اتاق‌ها، باغ و دشت‌هاى اطراف عمارت مى‌گردد تا شايد حافظه‌اش برگردد. هر قسمت از فضای بازى پازلى دارد كه بايد آن را حل كرد تا شخصيت بتواند خاطراتى از گذشته به ياد بياورد. پازل‌ها ساختار متفاوتى دارند و مى‌توانند چالش خوبى براى مهارت تفكر حل مسئله و تفكر تحليلى بازيكن باشند اما نقش اصلی مربوط به محتواى بومى و فرهنگى بازی است. ظاهر شخصيت‌ها، موسيقى متن، طراحى عمارت و … مربوط به کشور چین هستند و به خوبی فرهنگ و هنر آن کشور را منعکس کرده‌اند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌ی 1.2.4 iOS در تاریخ1400/06/03 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    تصاوير بازى ديجيتال نيستند آن‌ها به وسيله‌ى طراحان بازى، بخش به بخش نقاشى شده‌اند و در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند. نقاشى‌ها با آبرنگ و با رنگ‌آمیزی و سبك نقاشى‌هاى بومى چين هستند. بخش‌هاى متفاوتى در محيط بازى طراحى شده است و معماها هم در جاى جاى آن وجود دارند تا بازيكن را به كشف فضاى بازى تشويق كنند حل كردن معماها سر نخ‌هايى را براى بازيكن روشن مى‌كند تا بازى كمى هيجان‌انگيز شود و بازيكن هم به ادامه دادن آن مشتاق.

    تصاویر و ویدیو‌ها

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۶.۰
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲.۴
    واحد پول رایگان
    ناشر Lion Studios LLC
    سال انتشار ۲۰۲۱
    پلتفرم Android، iPad، iPhone، iPod Touch
    طبقه بندی پازل
    مهارت تفکر تحلیلی، تفکر حل مسئله
    ارز رایگان