The Greedy Cave 2: Time Gate

thumbnail
۹ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

هدایت بازیکن در محیط تاریک غار برای کسب امتیاز و به دور ماندن از طمع

سال: 2018
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    هدایت شخصیت با لمس صفحه‎ی بازی انجام می‎شود که در ابتدا چگونگی انجام آن و همچنین داستان بازی در قالب متن‎های کوتاهی در اختیار بازیکن قرار می‎گیرد. بازیکن می‎تواند در ابتدای بازی، جنسیت، چهره و مدل موی شخصیت را از میان گزینه‌هایی که در بازی قرار دارد، انتخاب کند. نقشه‎ی هر مرحله و یافتن راه خروج ساده است و کودک چالشی برای پیدا کردن مسیر نخواهد شد. فیلم‎های تبلیغاتی در بازی وجود دارد.
    ساختار بازی بر مبنای مفهوم اخلاقی نداشتن حرص و طمع طراحی شده ‎است که با روش‎های غیر مستقیم این مفهوم مهم را به کودک آموزش می‎دهد. به طور مثال طلاهای بسیار زیادی در مکان‎های متفاوت قرار داده شده است که در صورت طمع و وسوسه‎ی بازیکن برای کسب آن‎ها، او تمامی امتیازات خود را از دست خواهد داد.
    بازیکن در محیط تاریک و پر رمزوراز بازی هر مرحله را انجام می‎دهد که تصاویری از نبرد با موجوداتی تخیلی و برخی از سلاح‎ها مثل شمشیر در آن وجود دارد. نبرد‎ها فانتزی هستند و تصاویری از خون یا جراحت در آن‎ها نمایش داده نمی‎شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی دومین نسخه از مجموعه‎ای به همین نام است که همانند نسخه‎ی قبلی بازیکن وارد غاری می‎شود که مشابه به فضای هزارتو (Maze) طراحی شده‎ است. بازیکن با عبور از مسیرها و نبرد با موجوداتی تخیلی، طلاهای پنهان شده در غار را به دست می‎آورد اما با توجه به تأکید بازی بر مفهوم طمع، بازیکن اجازه‎ی خارج کردن تمامی آن‎ها از غار را نخواهد داشت. او مجبور به مبادله‎ی طلا‎ها با مواردی مثل قدرت جادویی یا تجهیزاتی جهت از بین بردن دشمنان است. در صورت عدم مبادله‎ی طلاها بازیکن تمامی امتیازات خود را از دست خواهد داد. محیط بازی تاریک است و بازیکن باید شخصیت را با توجه به نقشه‎ی بازی هدایت کند که خود می‎تواند باعث تقویت مهارت‎های شناختی در بازیکن شود. در این نسخه امکان دعوت از دوستان از طریق فیس‎بوک جهت انجام بازی گروهی نیز وجود دارد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 2.3.9 iOS در تاریخ 99/02/11 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    شخصیت‎ها و محیط بازی به خوبی طراحی شده‎اند. محیط ابتدایی بازی، قابلیت نمایش 360 درجه‌ای دارد به طوری که با تغییر زاویه‎ی دستگاه هوشمند، زاویه‎ی دوربین بازی نیز تغییر خواهد کرد. شخصیت در طی جست‎و‎جو در غار مشعلی در دست دارد و با توجه به تاریک بودن محیط بازی، بازیکن تنها قادر به دیدن محدوده‎ی کمی از محیط اطراف خود است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    بازیکن برای ارتقای شخصیت می‎تواند از امتیازات کسب‎شده در جریان بازی استفاده کند یا با پرداخت مبالغی از 1.39$ تا 139.99$ خرید درون برنامه انجام دهد و پیشرفت سریع‎تری در بازی داشته باشد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    دسترسی به اینترنت برای انجام بازی لازم است. بازی لینکی در فیس‎بوک و توییتر دارد. بازیکن می‎تواند دوستان خود را از طریق لینک فیس‎بوک بازی یا شناسه‎ی کاربری آن‎ها در پلتفرم بازی به انجام بازی دعوت کند و بازی گروهی انجام دهد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۲.۳.۹
    واحد پول رایگان
    ناشر AvalonGames
    سال انتشار ۲۰۱۸
    ارز رایگان