The Sims Mobile

thumbnail
۱۶ سال به بالا
۱۲ تا ۱۶ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

تجربه‎ی‎ زندگی انسانی در داخل فضای بازی برای رسیدن به موفقیت‎های بیشتر و زندگی راحت‎تر

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    اگرچه بیشتر وقایع در دنیای بزرگسالان قرار دارد، اما نوجوانان می‎توانند در نقش‎های کودک و نوجوان با چالش‎های مدرسه و عبور از مراحل نوجوانی نیز دست‌وپنجه نرم کنند.
    تا پیش از وارد شدن شخصیت‎های کودک به بازی تمامی فعالیت‎های شخصیت اصلی در دنیای بزرگسالان و حول دغدغه‎های مرتبط با امرارمعاش و روابط اجتماعی بین بزرگسالان می‎گذرد. مهم‎ترین این دغدغه‎ها به شغل و کار زیاد برای ارتقای سطح رفاه در زندگی شخصی اشاره دارد. در طول بازی شخصیت‎ بازیکنان با یکدیگر آشنا می‎شوند، دوست می‎شوند یا ازدواج می‎کنند. شخصیت‎های یا همان سیم‎ها حمام می‎کنند، می‎خوابند، لباس‎های خود را تغییر می‎دهد، یکدیگر را بغل می‎کنند، بچه‎دار می‎شوند یا می‎بوسند و ... اما تصویر برهنه‎ی شخصیت‎ها شطرنجی می‎شود. لباس‎های شخصیت‎ها بر اساس جنسیت متفاوت است و برخی از لباس‎ها نامتعارف است. تعاملات بین سیم‎ها بین جنسیت‎ها یکسان بوده به این معنا که ازدواج بین جنسیت‎های مخالف و موافق ممکن است.
    کنترل بازی و استفاده از بخش‎های مختلف نسبت به بازی ‎اصلی این مجموعه، تفاوت‎های بسیار زیادی دارد و برای ساختار گوشی‎های هوشمند و تبلت تغییریافته است. در عین حال که حرکت و جابه‎جایی در بازی ساده و بدون دشواری طراحی‌شده است، گزینه‎های متعددی ارائه می‎شود که دقت به همه آنها به‌طور هم‎زمان دشوار است. البته در طول بازی تمام تغییرات و دستاوردها با رنگ یا نوشته برجسته می‎شوند که مانع از دست رفتن فرصت‌ها می‎شود. تسلط بر زبان انگلیسی به فهم بهتری درخواست‎ها و اهداف کمک می‎کند.
    از مهم‎ترین اهداف این بازی تمرکز بر توانایی‎های فردی و ارتقای آنها است که نوجوانان می‎توانند در کنار الگو گرفتن از شخصیت خود و سایر بازیکنان، مهارت‎ها فردی مانند مدیریت زمان، تخصیص نیرو‎ها، مدیریت هزینه‎ها، تصمیم‎گیری و هماهنگی فعالیت‎های به‌صورت موازی را تمرین کنند. به علت ساختار نمایشی و تصویری بازی نوجوانان می‎توانند مفاهیم و لغات جدیدی را از این بازی بیاموزند و زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.
    این بازی مبتنی بر فرهنگ آمریکایی و اروپایی ساخته‌شده است و الگوها و سبک زندگی ارائه‌شده نیز مطابق باورها و ارزش‎های این کشورها است. نوجوانان می‎توانند با پوشش، تعاملات اجتماعی، ساختار شهرسازی مناطق کوچک، آداب‌ورسوم ازدواج و ... مطابق با فرهنگ‎های غربی آشنا شوند.
    در طول بازی شخصیت اصلی پیر می‎شود و درنهایت با ظاهر شدن شخصیتی همچون فرشته مرگ که پوشش سیاهی دارد جان شخصیت را می‎گیرد. البته به علت تصاویر انیمیشن گونه‎ی این بازی و ساختار غیرواقعی صحنه‎ی مرگ ترسناک نیست و حتی با پرداخت سکه به فرشته مرگ قابل به تعویق انداختن نیز است. در طول کار یا حادثه ممکن است سیم‎ها آتش بگیرند و یا بخارآب داغ به صورتشان پرت شود، اما در تمام این حالات صدمه‎ای وارد نمی‎شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    دنیای سیمز متشکل از شخصیت‎های انسانی با هدف بقا و زیستن است که زندگی شخصیت‌ها در کنترل نوجوانان قرار دارد. نوجوانان در این بازی دنیا و زندگی که به آن علاقه‌مندند را طراحی می‎کنند و با ساخت هویت برای شخصیت داخل بازی راه‎های دستیابی به اهداف و آرزوهای شخصیت بازی را امتحان می‎کنند. این بازی قانون درست و اشتباه ندارد و هر خطایی قابل جبران است. پیچیدگی‎های این نمونه از بازی به نسبت بازی اصلی و قدیمی بسیار کمتر بوده که کنترل و توجه به جوانب مختلف را ساده‎تر کرده است. در این بازی برای هر ارتباط انسانی، شغل و سرگرمی داستانی در نظر گرفته می‎شود که با تکمیل کردن داستان سطح رضایت از زندگی و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‎کند. داستان زندگی هر سیم (انسان) بر اساس خواسته‎ی نوجوانان متفاوت خواهد بود که چه شغلی داشته باشد، چه لباسی به تن کند، با چه کسی ازدواج کند، چه روابط دوستانه‎ای بسازد و یا چند بچه داشته باشد، همه و همه با سلیقه و گذر زمان قابل اعمال است. در عین حال که غرق شدن در دنیای رؤیایی این بازی و رسیدن به آرزوهای دشوار در مدت کم ساده است، نوجوانان با مشکلات و دغدغه‎های دنیای بزرگسالان مواجه می‎شوند و درک بهتری از عواقب تصمیمات، مدیریت هزینه و زمان به دست می‎آورند. خرید‎های درون برنامه متعددی در بازی وجود دارد که برای نوجوانان وسوسه‎انگیز است به‌خصوص که قابلیت مقایسه‎ی وضیعت خانه و سطح در بین بازیکنان به‌صورت دائمی وجود دارد. بازی زندگی یک انسان شبیه‌سازی‌شده را نشان می‎دهد که در 24 ساعت 7 روز هفته در حال زندگی کردن است و نوجوانان ممکن است خود را موظف بدانند که دائماً به بازی سر بزنند و به پیشرفت‎های سیم‎های خود رسیدگی کنند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه 11.0.3 iOS در تاریخ 97/04/06 بعد از رسیدن به سطح 7 سیم نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک با به‌صورت کارتونی و سه بعدی ساخته‌شده است و از انواع رنگ و طرح‎های تزئینی در جریان بازی استفاده‌شده است. تنوع و تعدد محصولات و ابزار در بازی بسیار بالا بوده که امکان شخصی‎سازی خانه، سیم و محیط کاری را در اختیار بازیکن قرار می‎دهد. موسیقی بازی شاد و در مواقع کوتاه مطابق با رویداد تغییر می‎کند تا حس موفقیت یا شکست سیم به بازیکن منتقل شود. شخصیت‎های بازی یا همان سیم‎ها بر اساس خواسته نوجوانان هویت پیدا می‎کنند و ظاهر و پوشش متنوعی را به خود می‎گیرند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای پیشرفت سریع در بازی قابلیت خرید سکه و اسکناس درون بازی با بسته‎های خرید درون برنامه به قیمت‎های 4.99 دلار تا 99.99 دلار وجود دارد. همچنین پیشنهادهای ویژه نیز به‌صورت دوره‎ای برای خرید بسته‎های ترکیبی ارائه می‎شود.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    اتصال دائمی اینترنت برای انجام بازی نیاز است. بازکنان می‎توانند در مهمانی‎های داخل بازی با یکدیگر گفت‎وگو کنند. در بخش تنظیمات گزینه‎ای جهت به اشتراک‎گذاری اطلاعات دستگاه و استفاده کاربر قرار دارد که قابلیت خاموش کردن را دارد. لینک ارتباط با Facebook، Twitter و شرکت EA در بخش تنظیمات قرار دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱۱.۰.۳
    واحد پول رایگان
    ناشر Electronic Arts
    سال انتشار ۲۰۱۷
    ارز رایگان