
۱۶ سال به بالا
در رامون، ستارههای یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجهها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان همراستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی میشود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
تیراندازی به دشمنان در حالتهای مختلف و با قهرمانانی متنوع
سال: 2021
سنجهها
این بخش، مجموعه ای از سنجههای مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی میشوند، تعداد بولتها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه میتوانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجهها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
بازی به سادگی انجام میشود به نحوی که در چند دقیقه میتوان دهها مرحلهی آن را پشت سر گذاشت. با وجود اینکه توضیح واضحی از دستورالعمل کار با هر قهرمان داده نمیشود و بازی به توضیح بسیار مختصر و گاهی نامفهوم بسنده میکند اما خود بازیکن با انجام یک یا دو مرحله به طور کامل بر نحوهی اجرای بازی مسلط خواهد شد.
در مراحلی که بازیکن تیر یا مسیر حرکت گلوله را نقاشی میکند خلاقیت او با مهارت تفکر حل مسئله تلفیق میشود چرا که باید مسیر یا تیری نقاشی کند که از موانع عبور کرده و به دشمنان برخورد کند. علاوه بر این در تمام مراحل بازیکن به مهارت در حل مسئله نیاز خواهد داشت تا بتواند با استفاده از امکانات موجود هر مرحله تیرهای خود را بدون اصابت به مردم عادی به سمت دشمنان روانه کند و آنها را از بین ببرد به خصوص که نحوهی شلیک شدن تیر با توجه به نوع اسلحهها متفاوت است که باعث میشود تا نحوهی نشانهگیری با هر قهرمان متفاوت باشد.
در حالت کلی فضای خشنی بر مراحل حاکم است چرا که بازیکن باید بهوسیلهی شلیک اسلحه دشمنان را نابود کند. او گاهی مجبور میشود آدمکها را منفجر کند، آنها را محکم به دیوار بکوبد یا به دره پرت کند. در تمام این حالتها خونریزی بسیار شدیدی در صحنه دیده میشود و صدای درد کشیدن شخصیتها نیز لحظات ناخوشایند و خشنی را در بازی ایجاد کردهاند.
آنچه والدین باید بدانند
در بخش آگاهی والدین درباره کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشتهایم. همچنین به نکاتی اشاره میکنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
این بازی فضای خشند دارد و چالشی فکری از نبرد بین افراد بد و قهرمانانی با نیروهای خارقالعاده است. بازیکن که کنترل قهرمان اصلی را بر عهده دارد در حقیقت کار نشانه گیری و تیراندازی را انجام میدهد اما این کار در هر بخش شکل متفاوتی دارد که باعث میشود چالش حل مسئله در بازی نمود پیدا کند. در هر صحنه دیوارها، پلهها، گودالها و موانع سنگی مختلفی قرار گرفته است که افراد شرور بدون حرکت روی آن ایستادهاند و قهرمان نیز به طور ثابت در بخشی از صفحهی بازی قرار گرفته است. بین دشمنان افراد عادی نیز هستند و قهرمان باید به نحوی تمام افراد شرور را نابود کند که هیچ آسیبی به مردم عادی نرسد. هفت قهرمان در فهرست وجود دارند که هر یک نحوهی نابودسازی خاص خود را دارند. قهرمان اول لیزر چسبنده دارد و به هر چیزی که اشاره کند لیزر به آن میچسبد و میتواند آن را حرکت دهد. قهرمان دوم با لیزر خود پیکانهای تیز پرتاب میکند. قهرمان سوم حلقههای مکندهای را اطراف افراد یا اشیا جایگذاری میکند تا بتواند آنها را داخل حلقه کشیده و به مکان دیگری پرتاب کند. قهرمان چهارم بمب پرتاب میکند و قهرمان پنجم تیرهای خود را در مسیری پرتاب میکند که بازیکن آن را ترسیم کرده است. قهرمان ششم تیرهای چهارپر پرتاب میکند و تیرهای قهرمان هفتم به وسیلهی بازیکن و با خلاقیت او کشیده میشوند. در مراحل ابتدایی چالشها سادهتر هستند و فقط شخصیتها در تصویر هستند اما به مرور گویهای چوبی، طنابها، TNTو ابزارهایی از این قبیل به صحنه اضافه میشوند بازیکن باید به نحوی تیراندازی کند تا بر اساس پیشبینی که از عملکرد این ابزارها دارد در نهایت موفق به نابودی دشمنان و نجات مردم عادی شود. علاوه بر وجود صدای تیراندازی، با اصابت تیر به افراد خون بسیار زیادی ریخته میشود و صدای نالهی افراد زخمی به گوش میرسد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخهی 1.14 Android در تاریخ ۱۴۰۰/۵/۴ نوشته شده است.
کیفیت
طراحی بازی به شکلی ساده انجام شده است تصویر پسزمینهی تمام مراحل مشابه هم هستند و دشمنان یکسانی در تمام آنها دیده میشوند. شخصیتها بسیار ساده و ابتدایی نقاشی شدهاند و حتی هنگام خونریزی نیز نقطههای قرمز رنگ به اطراف پاشیده میشود که در مجموع باعث شده تا بازی واقعیتپذیری نداشته باشد. اما تنوع در نحوهی مبارزهی قهرمانان و همچنین موانعی که در مراحل جایگذاری میشوند باعث ایجاد چالش فکری و حل مسئله میشود تا جذابیت بازی را حفظ کنند. موسیقی تندی در متن استفاده شده است و برای هر قهرمان علاوه بر وجود بخش مرحلهای بعد از عبور هر چند مرحله بخشی به عنوان مأموریت هم فعال میشود که امتیاز ویژهای نصیب بازیکن میکند اما سازوکار مشابه با بخش مرحلهای دارد.
مصرف گرایی
مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی مصرفگرایانه را تشویق کند.
درصورت اتصال به اینترنت تبلیغات بسیار زیاد و کلافه کنندهای در حین بازی نمایش داده میشود. برای استفاده از پنج قهرمان خاص و تغییر لباس و ظاهر هر قهرمان باید تبلیغاتی مشاهده شود یا نسخهی بدون تبلیغ خریداری شود.
مشخصات برنامه
حداقل نیازمندی اندروید ۴.۴
سال انتشار ۲۰۲۱