Tomb of the Mask

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
عبور از هزارتویی نامنظم برای جمع‎آوری سکه‎های بیشتر و یافتن راه خروج
سال: 2016
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    با بالا رفتن از مراحل و بزرگ‎تر شدن زمین‌بازی پیدا کردن مسیر به‌خصوص در مراحلی که انتهایشان مشخص نیست، دشوار می‎شود. گزینه‎های نامرتب موجود در صفحه‎ی اصلی و نبود معرفی در مورد موانع جدید کار را برای بازیکن کمی دشوار می‎کند، اما با تمرین کوتاهی قابل‌فهم خواهد بود و زمان زیادی را نخواهد گرفت.
    نوجوانان برای یافتن راه عبور باید از تفکر حل مسئله استفاده کنند و راهی برای دور زدن موانع پیدا کنند و در مسیر عبوری خود ستاره و سکه‎ها را جمع‎آوری کنند. تمرکز و سرعت عمل نیز در رسیدن به راه خروج با بیشترین دستاورد نقش مهمی دارند.
    دشمنان و موانع به رنگ آبی نمایش داده می‎شوند که شامل تیغه‎ها، موجودات متحرک یا توپ‎های شلیک‌شده‌اند. به علت نبود شفافیت در مورد شخصیت‎ها و گرافیک پیکسلی بازی هیچ ویژگی واقع‎گرایانه‎ای مشاهده نمی‎شود و خون‎ریزی یا مرگی وجود ندارد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    این بازی با کلمه اختصاری TotM نمایش داده می‎شود که برخلاف ظاهری قدیمی و نوستالژیکش از کیفیت گرافیکی نسبتاً خوبی برخوردار است. حرکت شخصیت زرد برای رسیدن به راه خروج در هزارتوی پر پیچ‎وخم در کنار سادگی نیاز به دقت و تمرکز دارد تا از بروز هرگونه خطا یا اشتباهی جلوگیری شود. موانع و شخصیت‎های آبی‎رنگ چالش بازی را بیشتر می‎کنند تا نوجوانان با یافتن راه جایگزین و امن برای شخصیت زردرنگ مانع از نابودی او شوند و در عین ‎حال ستاره‎ها و سکه‎های موجود در هزارتو را به‌صورت کامل جمع‎آوری کنند. انرژی محدود ارائه‌شده در بازی و زمان‌بری آن، بازیکنان را یا مجبور به خرید درون برنامه می‎کند و یا فرصتی برای فاصله گرفتن کوتاه از بازی می‎شود. تبلیغات بی‎وقفه و فشار بازی برای استفاده از آنها، برای افزایش سکه یا کسب جایزه بوده که از نکات آزاردهنده بازی است. البته این امر با قطع کردن اینترنت تا حدی قابل کاهش است و حداقل مانعی برای نمایش تبلیغات تصویری است. خشونت ناشی از پدیدار شدن تیغه‎ها یا شلیک توپ واقع‎گرایانه نیست و ظاهر کارتونی نیز در کاهش تأثیر آن کمک‌کننده است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.6 iOS در تاریخ 97/07/04 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک پیکسلی بازی ظاهری نوستالژیکی ایجاد کرده است که شباهت بسیاری به بازی‎های دسته‎ای و دستگاهی قدیم دارد. موسیقی متنی برای بازی در نظر نگرفته شده ‎است و تنها صداهای کوتاهی همانند دستگاه‌های بازی قدیمی با ضربه بر روی گزینه‎های به گوش می‎رسد. رنگ قالب سیاه است و رنگ زرد و آبی به ترتیب نماد شخصیت‎ اصلی به همراه منابع و مانع‌اند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    تبلیغات ویدیویی برای دریافت جایزه ارائه می‎شود و تبلیغات تصویری در صوت اتصال به اینترنت به‌صورت متناوب ظاهر می‎شوند. عضویت در بخش ویژه باعث افزایش شانس برد در مراحل شده و بسته‎های خرید درون برنامه برای افزایش سکه یا حذف تبلیغات ارائه‌شده‌اند.

    مشخصات برنامه

    حداقل نیازمندی اندروید ۵.۰ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۶
    سال انتشار ۲۰۱۶