Trivia Crack 2

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
رقابت بین بازیکنان در پاسخ به سؤالات در دسته‎بندی‎های متنوع
سال: 2018
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    آموزش کوتاه و ساده‎ی ابتدای بازی به اندازه‎ی کافی اطلاعات برای یادگیری روش کار با برنامه را در اختیار نوجوانان قرار می‎دهد. البته باید در نظر داشت یادگیری روش کار با برنامه چالش بالایی ندارد و بیشتر چالش نوجوانان در یافتن پاسخ به سؤالات است. شانسی بودن موضوع ازجمله دیگر بخش‎های چالشی بازی محسوب می‎شود که ممکن است برای فردی مناسب و برای دیگری نامناسب تلقی شود.
    نوجوانان می‎توانند اطلاعات عمومی خود را در شش حوزه‎ی هنری، سرگرمی، علوم، تاریخ، جغرافی و ورزش محک بزنند و در رقابت با دیگران از سطح اطلاعات خودآگاه شوند. اگرچه آموزشی در این برنامه وجود ندارد، ولی با توجه به گزینه‎های موجود و پاسخ نهایی فرد می‎تواند به‌مرور زمان اطلاعات عمومی خود را ارتقا بدهد.
    سؤالات بخش تاریخی و هنری عمدتاً حول شخصیت‎ها معروف، وقایع و فیلم‎های محبوب در کشور آمریکا قرار دارد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    مجموعه بازی‎های Trivia به‌طور کلی بر روی سنجش اطلاعات عمومی و دانش عمومی افراد تأکید دارد. این بازی نیز با ایجاد کردن محیطی شاد و رنگارنگ تلاش دارد تا در کنار سنجش اطلاعات بازیکنان و ایجاد رقابت حس خشکی و یکنواختی را از محتوای بازی خارج سازد. بازیکنان به‌صورت دوبه‌دو باهم به رقابت می‎پردازند تا درنهایت فردی که بیشتری پاسخ صحیح به سؤالات را بدهد به امتیاز بالاتر و شخصیت‎های متنوعی دست پیدا کند. سؤالات در شش حوزه‎ی هنر، سرگرمی، ورزش، تاریخ، جغرافی و علوم پرسیده می‎شوند و در هر دور به‌صورت شانسی یکی از این شش حوزه یا تاج انتخاب می‎شود. حالت تاج به نوجوانان اجازه می‎دهد تا حوزه‎ی دانشی را خودشان انتخاب کنند. سازندگان بازی سؤالات را بیشتر مطابق با دانش رایج کشور آمریکا طراحی کرده‎اند که ممکن است برای بازیکنان سایر کشورها کمی غریب و ناآشنا به نظر آیند. برای مثال در بخش سرگرمی بیشتر سؤالات در مورد فیلم‎های هالیوود یا شخصیت‎های کتاب‎های نویسندگان آمریکایی است و در بخش تاریخی درصد بالایی از سؤالات به روسای جمهور و وقایع مهم تاریخی کشور آمریکا مربوط می‎شود. حالت‎های سرعتی، زمانی و مأموریتی نیز همگی از همین قوانین پیروی می‎کنند و در ساختار بازی هیچ تفاوتی ندارند، تنها به‌عنوان عوامل انگیزشی برای ادامه بازی و وابستگی بیشتر طراحی‌شده‌اند. باوجود تبلیغات مداوم در میانه‎ی رقابت و مشکلات فنی برنامه کار با آن کمی دشوار به نظر می‎رسد و همین امر عاملی برای تشویق نوجوانان به سمت خرید درون برنامه به شکل بسته‎ای یا عضویتی است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.7.2 iOS در تاریخ 97/09/20 بعد از 10 رقابت نوشته‎شده است.

    کیفیت

    طراحی رنگارنگ به همراه شخصیت‎های فانتزی محیط پرسش‎وپاسخ بازی را از حالت خشک و کسل‎کننده خارج ساخته است. همچنین موسیقی جنجالی در حالت رقابتی حس هیجان بازی را فزایش داده است. مشکلات فنی بازی به‌خصوص در وسط رقابت گاهی باعث قطع شدن بازی یا از دست رفتن زمان می‎شود که انصاف در بازی را زیر سؤال می‎برد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    تبلیغات ویدیویی، تصویری و به شکل بنر در تمام بخش‎های بازی وجود دارد و بسیاری از تبلیغات در بین رقابت‎های حساس ظاهر می‎شوند که تمام تمرکز و زمان محدود بازیکنان را از بین می‎برند. برای استفاده برنامه بدون تبلیغ و افزایش شمش‎های طلا بسته‎های خرید درون برنامه و بسته‎ها عضویتی ارائه می‎شوند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    برقراری اتصال به اینترنت در تمام مدت اجباری است. برای وارد شدن به بازی باید حساب کاربری داشت که با دادن آدرس ایمیل به‌صورت خودکار ساخته می‎شود. در صورتی که موقعیت مکانی در بخش تنظیمات دستگاه باز باشد، بازی به‌صورت خودکار به مکان جغرافیایی دستگاه دسترسی پیدا می‎کند و از آن برای پیدا کردن گروه‎های مجاور ازنظر موقعیت مکانی استفاده می‎کند.

    مشخصات برنامه

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۷.۲
    سال انتشار ۲۰۱۸