Wayfinder

thumbnail
۴ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

جستجو در فضای شاعرانه‌ی طبیعت بازی برای بازگرداندن تعادل به محیط زیست

سال: 2021
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در مسیر ماجراجویی بازی، بازیکن باید با کنجکاوی در محیط جستجو کند تا بتواند در بین درختان، آب‌ها یا پیش حیوانات نمادها را پیدا کند.
    برای پیدا کردن نمادها بازیکن باید از حس کنجکاوی‌اش استفاده کند و در محیط بگردد؛ غیر از این هیچ قانونی در بازی نیست. بازیکن آزاد است که هر جایی که می‌خواهد برود و از آن‌جایی که هیچ محدودیت زمانی نیز وجود ندارد، بازیکن می‌تواند آزادانه با اجزای طبیعت تعامل هم کند؛ به طور مثال دنبال خرگوش بازیگوشی برود یا کمی زیر درختان بایستد. حرکت شخصیت بسیار روان است و هدایتش هم ساده است.
    بازی هیچ آموزش مستقیمی ندارد اما جریان گشتن در محیط طبیعی بازی، گوش دادن به صداهای طبیعت و خواندن شعرهایی که موضوع‌شان طبیعت است می‌تواند عشق به محیط زیست را در بازیکن ایجاد کند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    بازی فضای شاعرانه‌ای دارد و هدفش توجه بیشتر به محیط زیست و عشق ورزیدن به آن است. بر اساس داستان بازی، تعادل محیط زیست به هم ریخته است و بازیکن باید با پیدا کردن اجزای متفاوت، تعادل را به آن برگرداند. بازیکن با هدایت کردن شخصیتش و کاوش در محیط بازی به نمادهایی مثل نماد رعد و برق، باد و حیوان برمی‌خورد. با گرفتن آن‌ها مسیری نورانی مشخص می‌شود که اگر شخصیت آن نور را دنبال کند بخشی کوتاهی از یک شعر مشخص می‌شود. کلماتی که در شعرها هستند از طبیعت الهام گرفته‌اند اما برای درک آن‌ها نیاز است تا بازیکن دانش زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشد. بعد از پیدا شدن بخشی از شعر، شخصیت باید به سمت درخت بزرگی برگردد که در مرکز محیط بازی وجود دارد. با هر بازگشت، این درخت تنومندتر شده و گل می‌دهد. بازیکن جستجویش در طبیعت بازی و بازگشت به سمت درخت را باید تا جایی ادامه بدهد که متن شعر کامل شود. در تمام این ماجراجویی هم موسیقی از طبیعت مانند صدای پرندگان، پیچیده شدن باد در برگ‌ها و صدای حرکت آب شنیده می‌شود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌‌ی 1.0.1 iOS در تاریخ 1400/10/21 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    فضای بازی تصویری از یک محیط طبیعی است که در آن درختان، گیاهان، آب‌ها و حیوانات متفاوتی وجود دارند. ظاهر شخصیت خیلی واضح نیست اما او به سادگی و بسیار روان بین تمام اجزای طبیعت حرکت می‌کند تا بتواند نمادهایی را پیدا کند. با حرکت شخصیت در بازی، اتفاق‌هایی می‌افتد؛ مثل این‌که برگ‌های درختان تکان می‌خورند و خرگوش‌ها جست و خیز می‌کنند. صداهای متفاوتی مانند پیچیده شدن باد در برگ‌های درختان هم شنیده می‌شود تا بازیکن خود را هر چه بیشتر در طبیعت حس کند. گاهی فصل‌ها هم تغییر می‌کنند و رنگ تصاویر پس‌زمینه از سرسبزی بهار تبدیل به سفیدی زمستان می‌شود. بازی به نحوی کدنویسی شده است که بازیکن با هر بار ورود به بازی تجربه‌ی جدیدی داشته باشد زیرا مکان نمادها تغییر می‌کند و دیگر در جای گذشته‌ی خود نیستند؛ بنابراین او می‌تواند بارها و بارها این بازی را انجام دهد و از آن لذت ببرد.

    تصاویر و ویدیو‌ها

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    این بازی به وسیله‌ی National Film Board ساخته شده است و در بخش‌های متفاوت بازی نشان تجاری (لوگو) آن دیده می‌شود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر National Film Board
    سال انتشار ۲۰۲۱
    پلتفرم iPod Touch، iPad، iPhone
    طبقه بندی ماجراجویی
    ارز رایگان