Wonder Woollies Play World

thumbnail
۵ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

تعامل با شخصیت‎های پشمالو و کشف دنیای بازی با بهره‎گیری از خلاقیت

سال: 2020
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    شخصیت‎ها به همراه محیط فانتزی و رنگارنگ فضایی سرگرم‎کننده را ایجاد کرده‎اند. کودکان می‎توانند اشیا و شخصیت‎ها را با توجه به خلاقیت و سلیقه‎ی خود جا‎به‎جا کنند و برای هر تصویر داستانی در ذهن خود خلق کنند. ساختار بازی بسیار مشابه بازی‎های کودکانه‎ در دنیای واقعی است و برای کودکان معنادار خواهد بود. کودکان به مرور به شخصیت‎های حیوانی خود احساس تعلق و انس پیدا می‎کنند.
    بازی هیچ مرحله یا قانونی ندارد کودک با کشیدن انگشت خود به چپ و راست به محل‎های متفاوت دنیای بازی وارد می‎شود و روی در‎های قفل ضربه می‎زند تا درون آن‎ها را ببیند. کودکان می‎توانند روی علامت خورشید یا ماه نیز ضربه بزنند و بازی را در محیط شب یا روز انجام دهند.
    کودکان می‎توانند از انواع موارد موجود در تصویر بازی استفاده کنند و آزادانه اجازه دهند تا خلاقیت تنها راهنمای آ‎ن‎ها باشد. بازی هیچ مرزی برای نمایش خلاقیت کودکان ندارد. به طور مثال آن‎ها می‎توانند دو رنگ دانه را به هم ترکیب کنند و دانه‎های خال‎خالی ایجاد کنند یا در ساندویچ خود شیرینی قرار دهند. پازل‎های ساده‎ای هم در بازی وجود دارد و کودکان باید اشکال در هم را روی تصویر الگو قرار دهند. حل پازل‎ها مهارت تفکر حل مسئله‎ی کودکان را نیز تقویت خواهد کرد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی یک دنیای رنگارنگ با شخصیت‎های حیوانی کوچک و پشمالو را برای درخشش خلاقیت کودک به نمایش می‎گذارد. دنیای بازی شامل مواردی مانند زمین کشاورزی، نانوایی، خانه و درختان است. کودک می‎تواند اشیای بازی را جا‎به‎جا و دنیا را بر اساس سلیقه‎ی خود طراحی کند. هیچ محدودیتی برای جا‎به‎جایی اشیا و حرکت شخصیت‎ها وجود ندارد. کودک می‎تواند در زمین کشاورزی خود دانه بکارد و به آن آب دهد، شخصیت‎ها را راه ببرد یا بنشاند، با خوراکی‎ها غذاهای متفاوت درست کند، برای پرنده‎ای خانه‎ای رنگارنگ بسازد یا گلدانی زیبا درست کند. کودک با حرکت دادن تصویر و تعامل با هر یک از این موارد دنیای بازی را کشف می‎کند که نقش مهمی در تقویت مهارت شناختی او خواهد داشت. برای درک بهتر کودک انیمیشن‎های کوتاهی نیز در جریان بازی وجود دارند. تنها یک دنیا به صورت رایگان وجود دارد و برای دسترسی به تمامی محتوای برنامه پرداخت هزینه لازم است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 1.5 iOS در تاریخ 99/08/4 نوشته ‎شده است.

    کیفیت

    بازی محیطی رنگارنگی را برای کودکان به تصویر کشیده است و جزئیات بسیار زیادی در طراحی آن به چشم می‎خورد. تمامی شخصیت‎ها حرکت می‎کنند، می‎نشینند، غذا می‎خورند و پشمالو هستند. برخی از اجزای بازی نیز تنها تصویر نیستند و کار می‎کنند. مانند اجاق گاز و لامپ که با ضربه زدن روشن می‎شوند. انیمیشن‎هایی که برای راهنمایی کودکان طراحی شده‎اند کوتاه هستند اما کیفیت بسیار خوبی دارند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای دسترسی به تمام دنیاهای برنامه پرداخت مبلغ 5.49$ نیاز است.

    دنیای واقعی

    طراحی کنترل بازی به گونه‎ای است که امکان استفاده‎ی همزمان دو کاربر وجود دارد و کودکان به راحتی می‎توانند بازی را با والدین یا دوستان خود انجام دهند. والدین می‎توانند با کودک خود در مورد شخصیت‎ها یا کارهایی که انجام می‎دهد صحبت کند و داستان او را در مورد هر یک بشنود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۵
    واحد پول رایگان
    ناشر Fuzzy House Aps
    سال انتشار ۲۰۲۰
    ارز رایگان