World’s Hardest Escape Game

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

پیدا کردن رمز یا کلید خروجی با استفاده از معماها و ابزار به هم مرتبط

سال: 2009
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    نبود ارتباط منطقی میان بسیاری از کُدهای ارائه‌شده و تودرتو بودن فضاهای طراحی‌شده در هر مکان باعث افزایش درجه دشواری این بازی شده است. کودکان کم سن ممکن است در مواجه با ابتدایی‎ترین مراحل حتی برای یافتن ابزار متنوع نیاز به همکاری و کمک والدین داشته باشند.
    باوجود ساختار سرگرم‎کننده‎ی این بازی، کودکان و نوجوانان برای پیدا کردن راه خروجی باید از تفکر خلاقانه و تحلیلی به‌صورت هم‎زمان استفاده کنند. هیچ الگوی ارتباطی واضحی بین اعداد، رنگ‎ها و یا کاربرد برخی از ابزار در این بازی وجود ندارد و تنها با تحلیل عواملی همچون تعداد، جایگاه، الگوی ارائه‌شده و درنهایت آزمون‎وخطا کردن قابلیت حل پازل‎ها به دست می‎آید.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی همانند بازی‎های مشابه فرار از اتاق طراحی‌شده با این تفاوت که با باز کردن درب هر مرحله بخش بعدی در پشت آن نمایان می‎شود، به‌نوعی که بازیکن بازی را در حیاط پشتی خانه آغاز می‎کند و با باز کردن هر یک از درب‎ها تلاش می‎کند تا به نقطه‎ای در خانه دسترسی پیدا کند. ادعای بازی مبنی بر سخت‎ترین در بین نسخه‎های مشابه است که ناشی از تودر‎تو بودن بخش‎ها است. برخلاف بازی‎های این مجموعه بازیکنان باید توقع چندین حرکت، کد، ابزار یا تغییر را در هر نزدیک کردن صفحه داشته باشند. همچنین ارتباط برخی از بخش‎های داخل فضای طراحی‌شده تا حدودی بی‎منطق بوده و برخی به تسلط کامل بر روی جزئیات داخل فضای بازی نیاز دارد که چالش آن را بسیار بالا می‎برد. راهنمایی بازی با مشاهده تبلیغات ویدیویی یا خرید درون برنامه قابل‌مشاهده است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 1.0.5 Android در تاریخ 97/06/18 بعد از انجام چهار مرحله‎ی اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    شخصیتی با ظاهر انیشتین در ابتدای بازی روش اجرا و کار با بخش‎ها را توضیح می‎دهد که در ساختار و جریان داستانی بازی تأثیری ندارد. بازیکنان در محیط‎های داخل خانه و خارج از آن با ابزار و وسایل متنوع در دسترس پازل پیشروی خود را حل می‎کنند. گرافیک دو بعدی و ساده‎ی تصاویر با رنگ‎های روشن و متنوعی طراحی‌شده است. موسیقی برای جریان اصلی بازی وجود ندارد و تنها در منوی ورودی موسیقی ملایمی به گوش می‎رسد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    با مشاهده تبلیغات یا پرداخت هزینه‎ی درون برنامه راهنمایی کوتاهی در مورد مرحله موردنظر کسب می‎شود. همچنین با پرداخت هزینه‎ی درون برنامه تبلیغات تصویری میانه‎ی بازی قابل‌حذف شدن‎اند. لینک دانلود بازی‎های دیگر ناشر در بخش تنظیمات قرار دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۰.۵
    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰ یا بالاتر
    سال انتشار ۲۰۰۹