
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستارههای یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجهها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان همراستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی میشود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
شبیهسازی بازی قدیمی و دستگاهی Pinball با شخصیت و داستانهای تخیلی
سال: 2007
بررس متن: نیلوفر غیبی
سنجهها
این بخش، مجموعه ای از سنجههای مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی میشوند، تعداد بولتها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه میتوانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجهها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
فهم بازی برخلاف ظاهر نسبتاً سادهی آن، کمی دشوار است. علت دشواری درک بازی به پیچیدگیهای تصویری و کنترلی اختصاص دارد. کودکان و نوجوانان در ابتدا باید جایگاههای امتیازی را شناسایی کنند و سپس باید در زمان مناسب با هدفگیری دقیق به جایگاههای دارای امتیاز بالاتر ضربه بزنند. درنتیجه کسب امتیاز بالاتر بر روی سرعت عمل، عکسالعمل و دقت به جزئیات صفحهی دستگاه بستگی دارد.
بسیاری از شخصیتهای داستانی داخل دستگاه برگرفتهشده از شخصیتهای محبوب فیلم یا سریالهای آمریکایی همچون جنگ ستارگان، انتقامجویان، مرد گرگی، کاپیتان آمریکا و مردان ایکس است.
اگرچه نسخههای اولیه این بازی بدون خشونت فیزیکی یا کشتار بوده، اما در نسخههای آخر و داستانیهای جدید تیراندازی بین شخصیتها، زخمی شدن (بدون خونریزی) و حتی کشته شدن نمایش داده میشود. صدای فریاد، غرش هیولا، صحبت ارواح خبیث یا جیغ کودکان در جایجای بازی به گوش میرسد.
آنچه والدین باید بدانند
در بخش آگاهی والدین درباره کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشتهایم. همچنین به نکاتی اشاره میکنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
نام این بازی برای بزرگسالان آشنا به دستگاه قدیمی پینبال عجیب نخواهد بود، اما ممکن است برای نوجوانانی که تاکنون دستگاه این بازی را در دنیای واقعی ندیده باشند در ابتدا کمی گیجکننده باشد و درکی از جریان بازی نداشته باشند. همانند بازی دستگاهی، در این برنامه هدف اصلی جلوگیری از رها شدن گوی نقرهای در گودال پایین صفحه است. بازیکنان با استفاده از اهرمهای حرکتی راست و چپ صفحه مانع ورود گوی به گودال میشوند و همچنین با ضربات پرسرعت یا آرام، دنیای بالای گودال را بررسی میکنند. امتیاز بالاتر بهمنزلهی برد در رقابتهای چندنفری است که از راه شناسایی روزنههای خاص امتیازی میسر میشود. داستان هر میز بازی متفاوت بوده و از فیلمها و سریالهای هالیوودی معروفی همچون مردگان متحرک، انتقامجویان، جنگ ستارگان، دنیای Marvel یا هانسل و گرتل تشکیلشده است. در هر میز اهداف جانبی و روزنههای امتیازی متفاوتی در نظر گرفتهشده است که برای شناسایی و تسلط بر آنها بهصرف زمان زیادی نیاز است. نبرد بین خوبی و بدی، یافتن راه مخفی و ظاهر شخصیتها همگی از خط داستانی فیلمها گرفتهشده است که آشنایی پیش از انجام بازی به درک بسیاری از وقایع داخل میز کمک میکند. این بازی بهصورت غیرمستقیم در تلاش برای ایجاد وابستگی عمیقتر به دنیای فیلمهای هالیوود و دادن انگیزه جهت خرید محصولات وابسته به فیلمها و داستانها است. نوجوانان علاقهمند به داستانها میتوانند ساعتهای بسیاری را سرگرم این بازی شوند و در رقابت فردی یا گروهی با کسب امتیاز بالاتر پیروز باشند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخهی 1.47 iOS در تاریخ 97/07/02 بعد از انجام بازی در دو میز نوشتهشده است.
کیفیت
گرافیک قدیمی و دو بعدی بازی، در داستانیهای جدید سه بعدی شده است. تصاویر بازی بسته به نوع داستان متفاوت بود و شخصیتها از داستانهای اصلیشان گرفتهشدهاند. رفتار شخصیتهای، خوب یا بد بودنشان، ظاهر و تمامی جزئیات برمبنای داستان اصلی قرار دارد. موسیقی متن هر داستان نیز از متن فیلم آن گرفتهشده تا حس آشناتری را برای طرفداران بازی و فیلم ایجاد کند. بیشتر فضاهای بازی تاریک و مرموز با تزئینات درهمرفته است تا حالت مرموز و چالشی روزنههای امتیازی حفظ شود.
مصرف گرایی
مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی مصرفگرایانه را تشویق کند.
این بازی بهمنظور وابستگی بیشتر نوجوانان به فیلمهای هالیوودی طراحیشده است که برای باز کردن میزهای بازی نیاز به خرید درون برنامه وجود دارد. بهجز میز اول تمامی میزها در قیمت 0.99 یا 1.99 دلاری به فروش میرسند.
مشخصات برنامه
حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰ یا بالاتر
نسخه تست شده روی iOS ۱.۴۷
سال انتشار ۲۰۰۷