Zoo - Happy Animals

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

نگهداری از حیوانات یک باغ وحش و انجام کارهای متفاوت آن

سال: 2020
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    مراحل بازی سازوکار ساده‌ای دارند و اما موفقیت در انجام آن‌ها گاهی به سرعت عمل و کاهی به مهارت‌های کودک در حل مسئله یا تشخیص رنگ و شکل بستگی دارد. چالش‌ها یکنواخت هستند اما به مرور پیچیده‌تر می‌شوند به طور مثال در مراحل ابتدایی باید به کروکودیل گوشت داد و در مرحله‌ی باید به غذای مشخص‌شده دقت کرد و با توجه به آن کروکودیل را سیر کرد.
    بازی می‌تواند بسیاری از مهارت‌ها مانند شناختی، حرکتی و حل مسئله را در کودکان تقویت کند. همچنین به مهارت تشخیص رنگ و فرم هم کمک کند نوع مهارت‌ها و نحوه‌ی آموزش‌های طوری هستند که برای کودکان در سنین پیش از دبستان مناسب باشند اما وجود محتوای خشن باعث شده است تا بازه‌‌ی سنی هدف، برای استفاده، نیاز به توضیح و نظارت والدین داشته باشند.
    بازی سعی کرده است تا یک باغ وحش را شبیه‌سازی کند و گرچه ممکن است بعضی صحنه‌های خشن آن در دنیای واقعی هم اتفاق بیفتند اما به هر حال خشونت بازی محسوس است. شخصیت کودک، یک مرد است که مسئول نگهداری از حیوانات است او با کوچکترین اشتباهی ممکن است طعمه‌ی کروکودیل و شیر شود؛ خورده شدن او نیز به طور کامل نشان داده می‌شود. از طرفی حیوانات هم به هم حمله می‌کنند به طور مثال در هنگام دسته‌بندی حیوانات اگر به اشتباه یکی از لاماها به قفس شیر برود آن‌ها دسته‌جمعی به لاما حمله می‌کنند و او را می‌خورند. با این وجود خونی در بازی وجود ندارد و تمام حیوانات هم کارتونی هستند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    کودک در این بازی مسئول نگهداری از یک باغ وحش است. او باید به حیوانات باغ وحش رسیدگی کند و کارهای متفاوتی مانند غذا دادن، شستن، دسته‌بندی و خرد کردن میوه را انجام دهد تا آن‌ها خوشحال و راضی باشند. تعداد حیوانات کم و چالش‌ها هم تکراری هستند اما پیچیده‌تر می‌شوند تا مهارت‌هایی مانند حرکتی و تفکر حل مسئله را در کودکان تقویت کنند. روش‌های آموزشی که در بازی استفاده می‌شوند به نوعی هستند تا مناسب کودکان کم‌سن باشند اما خشونتی که در بازی نشان داده می‌شود باعث شده است تا بازی برای بازه‌ی سنی هدف مناسب نباشد. به طور مثال ممکن است کروکودیل شخصیت بازیکن را که یک مرد جوان است بخورد یا حیوانات به هم حمله کنند و یکدیگر را بخورند. چالش‌های بازی هم با این‌که سرگرم‌کننده هستند اما تقلیدی از چند بازی دیگر هستند که به نسبت آن‌ها کیفیت کمتری هم در طراحی دارند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌‌ی 1.0.12iOS در تاریخ1400/06/12 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    بازی رنگارنگ است و حیوانات هم کارتونی هستند که در کنار هم یک شهربازی شاد را نشان می‌دهند. چالش‌های متفاوتی در بازی وجود دارند که کیفیت نر‌م‌افزاری مناسبی ندارند و ساختارشان هم تقلیدی از بازی‌های معروف و پرطرفدار گذشته و حتی جدید است. نوع مهارت‌های هدف و روش انتقال آموزش‌ها با تصاویری که در بازی نشان داده می‌شوند تناسب ندارند که بزرگترین نقطه ضعف بازی محسوب می‌شود. صداگذاری بازی کیفیت متوسطی دارد اما سعی شده است تا حس هر حیوان منتقل شود به طور مثال با نعره‌ی شیر دستگاه هوشمند، شدید می‌لرزد.

    تصاویر و ویدیو‌ها

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    تبلیغاتی در بازی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را دید و میزان امتیازات را بیشتر کرد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    انجام بازی نیازی به دسترسی به اینترنت ندارد اما برای دیدن فیلم‌های تبلیغاتی باید به اینترنت متصل بود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۵.۰
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰.۱۲
    واحد پول رایگان
    ناشر SayGames LTD
    سال انتشار ۲۰۲۰
    دستگاه های سازگار Android، iPad، iPod Touch، iPhone
    طبقه بندی شبیه‌سازی
    مهارت تفکر حل مسئله