Arms

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
بازی مبارزه‌ای کارتونی، با خشونت فانتزی و اغراق‌آمیز
سال: 2017
    بررس متن: آزاده عبدی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    محور اصلی بازی مبارزه است. شخصیت‌ها با مشت‌های اغراق‌شده و بزرگ به هم ضربه می‌زنند. بعضی از مشت‌ها می‌توانند تیراندازی هم بکنند. شخصیت‌ها خونریزی نمی‌کنند، زخمی نمی‌شوند و نمی‌میرند، اما بعد از شکست خوردن ممکن است بیهوش شوند. در مجموع خشونت بازی زیاد اما کارتونی و فانتزی است.
    بازی را به دو روش استفاده از دسته (گیم‌پد) و یا حس‌گر‌های حرکتی می‌توان بازی کرد و هر بازیکن می‌تواند روشی که با آن راحت‌تر است را انتخاب کند. مسابقاتی که در آن حریف هوش مصنوعی است، چندان سخت نیستند اما بردن جلوی حریف انسانی دشوارتر است و به توانایی و مهارت بازیکن بستگی دارد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    بازی Arms یک عنوان مبارزه‌ای بوکسی و کارتونی است که در آن بازیکنان با دست‌های بلند و مشت‌های بزرگ و اغراق‌شده به هم ضربه می‌زنند. در بازی هیچ خونریزی و جراحتی دیده نمی‌شود و شخصیت‌های شکست‌خورده فقط بیهوش می‌شوند. محور اصلی بازی مبارزه و شکست دادن حریف مقابل است. خشونت بازی بسیار فانتزی، کارتونی و البته بسیار هم اغراق‌آمیز نمایش داده شده است. حالت تک‌نفره‌ی بازی چندان سخت نیست اما بردن در مقابل حریفان انسانی و در بازی‌های آنلاین دشوارتر می‌شود و نیاز به مهارت بیشتری دارد.

    چکیده داستان

    این بازی داستان خاصی ندارد و بیشتر حول مبارزه‌ها پیش می‌رود. بازیکنان می‌توانند از میان ۱۰ شخصیت متفاوت هر کدام را انتخاب کنند و سپس وارد یک زمین مسابقه‌ی بزرگ و پر از جمعیت می‌شوند که مبارزه‌‌ها در آنجا اتفاق می‌افتند. بازیکن، بازی را از زاویه‌ی سوم‌شخص و از بالای شانه‌های شخصیت دنبال می‌کند. بازوهای هر شخصیت در واقع فنری‌اند و قابلیت این را دارند که تا چندین متر درازتر شوند. این ویژگی به بازیکن این اجازه را می‌دهد که از فاصله‌ی دور به حریفش ضربه بزند.

    کیفیت

    بازی Arms همان طور که خود نینتندو هم مدعی آن است، یک عنوان مبارزه‌ای متفاوت در این ژانر بازی‌ها به حساب می‌آید. مکانیک‌های مبارزه‌ ساده‌اند و یاد گرفتن آنها زمانی نمی‌برد. ضمن این که نمی‌توان مبارزه‌ها را تنها با فشار دادن دکمه برد و بازیکن باید به هر حرکتی که انجام می‌دهد فکر کند. این بازی را می‌توان هم با دسته‌ی بازی و هم سنسورهای حرکتی تجربه کرد. البته بسیاری از بازیکنان احتمالاً از سنسورهای حرکتی استفاده نکنند چرا که اگر حرکات‌ بسیار دقیق و اندازه‌گیری‌شده نباشند، بازی خیلی دشوار می‌شود. استفاده از دسته‌ انتخاب ایمن‌تری است با این حال با این انتخاب بازیکنان قسمت مهمی از سرگرم‌کنندگی بازی را از دست می‌دهند که همان تجربه‌ی فیزیکی انجام این مبارزه‌هاست. یکی از نقاط ضعف این عنوان می‌تواند محتوای بسیار محدود آن در مقایسه با سایر بازی‌های مبارزه‌ای باشد. ۱۰ شخصیت، چند زمین مسابقه و یک حالت تک‌نفره که اکثر بازیکنان می‌توانند در کمتر از یک ساعت آن را تمام کنند، به نظر کافی نمی‌آید. به جز این موارد Arms یک بازی مبارزه‌ای نسبتاً متفاوت است که تجربه‌ی آن با دوستان و به خصوص با سنسورهای حرکتی می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

    فرصت‌هایی برای گفتگو

    در این بخش موضوعات و سوالاتی را درباره هر محتوا مطرح می‌کنیم که صحبت راجع به آن‌ها می‌تواند برای بچه‌ها و خانواده‌ها مفید باشد و به درک بهتر اثر و موضوعات مطرح شده در آن منجر شود.
    ـ می‌توانید در مورد تأثیرگذاری خشونت این بازی در خانواده صحبت کنید. به نظرتان خشونت Arms هنگامی که از سنسورهای حرکتی استفاده می‌کنید نسبت به انجام آن با دسته‌های بازی چه قدر متفاوت است؟

    مشخصات بازی

    رتبه ESRB E+۱۰ (افراد بالای ۱۰ سال) به خاطر خشونت فانتزی
    رتبه اسرا ۱
    واحد پول دلار
    قیمت ۶۰
    تولید کننده Nintendo
    نحوه انجام بررسی بررسی بازی با تماشای ویدئوی بازی انجام شده است.
    سال انتشار ۲۰۱۷