Jon Shafer's At the Gates

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

عنوانی استراتژیک در سبک 4x، با اتفاقاتی در زمان امپراتوری روم و مقداری خشونت کارتونی

سال: 2019
    بررس بازی: آزاده عبدی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در منوها و بخش‌های مختلف بازی به نوشیدنی‌های الکلی اشاره شده که قابل خریداری هم است اما هیچ یک از شخصیت‌ها در حال مصرف آنها نشان داده نمی‌شود.
    موفقیت در بازی نیاز به پیاده‌سازی استراتژی‌های مختلف در زمان‌های متفاوت دارد. این ویژگی بازی می‌تواند مهارت‌های بازیکن در تفکر استراتژیک و قدرت حل مسأله‌ی او را تقویت کند.
    مبارزه در بخش‌هایی از بازی وجود دارد و با توجه به تصمیمات بازیکن ممکن است جنگ‌هایی میان نیروهای او و دیگر قبایل رخ دهد. البته با هر روشی از بازی، اجتناب از مبارزه تقریباً ناممکن است. شخصیت‌ها با شمشیر و تیروکمان به هم ضربه می‌زنند که به کشته و ناپدید شدن افراد شکست‌خورده منجر می‌شود. هیچ‌گونه خون و تصاویر خشن اذیت‌کننده در این مبارزه‌ها نمایش داده نمی‌شود. ضمن این که گرافیک کلی بازی بسیار ساده و دوربین از زاویه‌ی بالاست که باعث شده جزئیات زیادی از درگیری‌ها دیده نشود.
    کنترل‌های بازی ساده‌اند با این حال سبک و کارهای زیادی که در طول بازی باید انجام شود می‌تواند برای بازیکنان تازه‌وارد و همین‌طور کسانی که با این سبک آشنایی ندارند، گیج‌کننده باشد. منوها و قسمت‌های مدیریت‌ منابع در بازی زیاد‌ند و همه‌ی آنها به زبان انگلیسی توضیح داده شده‌اند. به همین دلیل هم آشنایی با زبان انگلیسی برای درک آنها لازم است.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    بازی At the Gates عنوانی در سبک استراتژیک نوبتی و 4X است. سبک 4X شامل بازی‌هایی می‌شود که بازیکن در آنها باید به دنبال اکتشاف، گسترش قلمرو، بهره‌برداری از منابع و حذف رقیبانش باشد. اتفاقات بازی در سال‌های پایانی امپراتوری روم رخ می‌دهد و بازیکن کنترل قبیله‌ای را بر عهده دارد که می‌خواهد خودش را از تسلط این امپراتوری خارج کند. او باید در طول بازی به نیازهای افراد قبیله‌اش رسیدگی کند و با قبایل دیگر هم تعامل داشته باشد.
    بازی‌های این سبک معمولاً منوهای مختلفی دارند و بازیکن مسئولیت‌های زیادی بر عهده دارد، به همین علت هم ممکن است در ابتدا برای بازیکنان کم‌تجربه دشوار باشند. خشونت زیادی در بازی نمایش داده نمی‌شود. صحنه‌های خشن محدود به زمان‌های مبارزه است که با توجه به تصمیمات بازیکن ممکن است به دفعات یا تنها چند بار رخ دهند. در این مبارزه‌ها شخصیت‌ها با شمشیر یا تیروکمان به هم ضربه می‌زنند که بدون نمایش خون و تصاویر اذیت‌کننده همراه است. در بازی‌ امکان خرید نوشیدنی‌های الکلی هم وجود دارد با این حال شخصیت‌ها هیچ‌گاه در حال مصرف آنها نشان داده نمی‌شوند.

    چکیده داستان

    اتفاقات این بازی حدود ۴۰۰ سال پس از میلاد و در سال‌های پایانی امپراتوری روم رخ می‌دهد. بازیکن کنترل یکی از قبایلی را بر عهده دارد که می‌خواهد خودش را از این امپراتوری جدا کند. در طول بازی او به قبایل دیگری هم برخورد می‌کند که می‌تواند با آنها هم‌پیمان شود یا به جنگشان برود و قلمرو خودش را گسترش دهد.

    کیفیت

    به عنوان یک بازی در ژانر 4X، می‌توان At the Gates را بازی نسبتاً موفقی به حساب آورد. در بازی ۱۰ قبیله‌ی مختلف وجود دارد که می‌توان با آنها بازی کرد اما تنها یکی از آنها از همان اول قابل استفاده است و باقی باید با گسترش قلمرو و اکتشاف در نقشه آزاد شوند. این از مواردی است که باعث می‌شود بازیکن بازی را با اشتیاق بیشتری آغاز کند، چرا که می‌داند قسمت‌های قفل‌شده‌ی زیادی برای به دست آوردن وجود دارد. اتفاقات زیادی در بازی رخ می‌دهد که استراتژی‌های مختلفی را هم می‌توان در مقابل آنها پیاده کرد. اضافه شدن قبایل جدید، کشف مکان‌های جدید، کمبود منابع و غذا برای افراد، ظاهر شدن ناگهانی نیروهای رومی و … . یکی از مواردی که در برخورد با قبایل جدید وجود دارد، داشتن رویکرد صلح‌آمیز یا خشن است. این مورد اگر پیاده‌سازی بهتری داشت می‌توانست باعث شود که At the Gates نمره‌های بسیار بالاتری دریافت کند. اما رویکرد صلح‌آمیز از سمت بازیکن به تنهایی باعث ادامه‌ی تعاملات به این صورت نخواهد شد و هوش مصنوعی بازی ممکن است حتی با وجود دریافت پیشنهاد دوستی، همچنان تصمیم بر حمله بگیرد. At the Gates که عنوانی از جان شیفر، سازنده‌ی بازی محبوب و قدیمی Civilization است، نشان از علاقه‌ی عمیق شیفر به این سبک دارد و با توجه به زمان زیادی که صرف ساخت این عنوان کرده، قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

    فرصت‌هایی برای گفتگو

    در این بخش موضوعات و سوالاتی را درباره هر محتوا مطرح می‌کنیم که صحبت راجع به آن‌ها می‌تواند برای بچه‌ها و خانواده‌ها مفید باشد و به درک بهتر اثر و موضوعات مطرح شده در آن منجر شود.

    ـ شما در برخورد با قبایل جدید، چه رویکردی را انتخاب می‌کردید و هنگام تصمیم‌گیری چه نکاتی را مد نظر قرار می‌دادید؟
    ـ می‌توانید در مورد امپراتوری روم و اطلاعاتی که از آن دارید صحبت کنید. آیا انجام این بازی باعث شد نکات جدیدی را در مورد این امپراتوری یاد بگیرد؟

    مشخصات بازی

    رتبه ESRB ندارد
    رتبه اسرا ۱
    واحد پول دلار
    قیمت ۳۰
    تولید کننده Conifer Games
    نحوه انجام بررسی بررسی بازی با تماشای ویدئوی بازی انجام شده است.
    سال انتشار ۲۰۱۹