کارآگاه نجار

thumbnail
۶ سال به بالا
۶ تا ۶ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

سریالی تلویزیونی و تبلیغاتی درباره‌ی پدر و پسری که کاردستی درست می‌کنند و کمک به دیگران برای ساخت کاردستی، با تبلیغ محصولات یک شرکت اسباب‌بازی

سال: 1396
    بررس فیلم: نامیه اصفهانیان

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    رابطه‌ی پدر و پسر و بعضی کنجکاوی‌ها و شیطنت‌های پسر می‌تواند برای کودکان قابل ارتباط باشد.
    پدر و پسر با هم مهربان و مؤدب‌اند و در کارها به هم کمک می‌کنند.
    سریال با هدف تبلیغ محصولات یک شرکت اسباب‌بازی تولید شده و می‌تواند میل به خرید وسایل تبلیغ‌شده را در کودکان افزایش دهد.
    حرف زدن مدام پدر و پسر و تکرار بعضی عبارات، می‌تواند کودکان را خسته یا کلافه کند.
    کودکان در خلال هر قسمت، آشنایی خیلی مختصر و ناقصی با اندازه‌گیری و ابزارهای آن، ساخت‌وساز، چگونگی استفاده از ابزارها و ایمنی موقع کار پیدا می‌کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این سریال تلویزیونی تبلیغاتی با حضور دو شخصیت اصلی که پدر و پسرند، و در فضای یک کارگاه نجاری فانتزی و رنگارنگ ساخته شده است. در ابتدای هر قسمت، پدر و پسر شروع به ساختن یک کاردستی می‌کنند که معمولاً به پایان نمی‌رسد. بعد با یک بازی از یک شرکت اسباب‌بازی که در واقع برنامه برای تبلیغ آن ساخته شده، بازی می‌کنند. بعد از آن، کودک یا نوجوانی که نیاز به کمک دارد آن‌ها را صدا می‌زند تا برایشان وسیله‌ای بسازند و آن‌ها باز هم با استفاده از یکی دیگر از محصولات آن شرکت، این کار را انجام می‌دهند. پسر در این بخش، رو به مخاطبان کرده و محصول مورد نظر شرکت و شماره‌ای برای سفارش اینترنتی آن را معرفی می‌کند. او می‌گوید: «ما در برنامه‌ی کارآگاه نجار با وسایل {نام شرکت} کاردستی‌های جالبی درست می‌کنیم.» در واقع کل سریال، نه به کارآگاهی ارتباطی دارد و نه به نجاری. حتی ساخت کاردستی هم به روشی خلاقانه و با ابزارهای بازیافتی یا ساده انجام نمی‌شود؛ بلکه محصول شرکتی خاص و چگونگی استفاده از آن در برنامه تبلیغ می‌شود.
    ریتم سریال کند است و پدر و پسر مدام جملات و عباراتی را تکرار می‌کنند؛ این موضوع ممکن است کودکان را خسته یا کلافه کند. همچنین والدین باید بدانند که خروجی این برنامه، سازه‌های دست‌ساز و خلاقانه‌ی کودکان نیست؛ بلکه از آن‌‌‌جایی که برنامه با هدف تبلیغ محصولات یک شرکت تجاری ساخته شده، ممکن است میل و هیجان خرید این وسایل، بعد از تماشای برنامه در کودکان افزایش پیدا کند. کودکان به اندازه‌ی بزرگ‌ترها قدرت درک اهداف تبلیغات را ندارند و استفاده‌ی تبلیغی از برنامه‌های کودک، کاری در تعارض با جهان کودکی است. پیشنهاد می‌شود کودکان کوچک‌تر از ۶ سال این سریال را با حضور و همراهی والدین تماشا کنند تا فرصت داشته باشند در مورد اهداف تبلیغاتی آن با هم گفتگو کنند.

    چکیده داستان

    پدر و پسری در کارگاه نجاری کاردستی درست می‌کنند. آن‌ها با صدای زنگی که در کارگاه است متوجه می‌شوند که کسی در این زمینه نیاز به کمک دارد. پدر و پسر به کمک او می‌روند و با استفاده از یکی از محصولات یک شرکت اسباب‌بازی، مشکل او را حل می‌کنند. کار با این محصول هم در برنامه آموزش داده می‌شود.

    فرصت‌هایی برای گفتگو

    در این بخش موضوعات و سوالاتی را درباره هر محتوا مطرح می‌کنیم که صحبت راجع به آن‌ها می‌تواند برای بچه‌ها و خانواده‌ها مفید باشد و به درک بهتر اثر و موضوعات مطرح شده در آن منجر شود.

    به نظر شما هدف از ساخت این سریال چیست؟
    آیا شما از این برنامه، درست کردن کاردستی‌های جدید را یاد گرفتید؟
    آیا بعد از تماشای هر قسمت دوست دارید کاردستی درست کنید یا دل‌تان می‌خواهد یکی از وسایلی را که تبلیغ شده بخرید؟

    مشخصات سریال

    تعداد فصل ها ["تلویزیونی"]
    تعداد قسمت ها تا کنون ["تلویزیونی"]
    مدت زمان ۲۲
    سال انتشار ۱۳۹۶